Philips The One aansluiten op Logitech Z 640 5.1

Pagina: 1
Acties:

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:16
Hier een beetje dezelfde situatie...

Ik gebruik een Logitech Z 640 5.1 set welke tot op de dag van vandaag nog steeds behoorlijk goed geluid aflevert en wil hem dolgraag aan mijn Philips The One tv aansluiten. Ik ben niet echt een geluidsperfectionist maar een beetje extra is altijd mooi meegenomen.
Bovenstaande afbeelding is de DAC die gisteren is binnengekomen en ondersraand is wat er uit mijn tv komt.
Er zit een spdif kabel bij de DAC maar die past volgens mij niet in mijn tv.
Ik moet dus een digital audio out naar spdif kabel hebben....voor zover die bestaan.
Ben al wezen kijken op google etc etc en ik word gek van alle benamingen.
Weet dus niet of iemand hier aanwezig is die iets meer ervaring met zoiers heeft...??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Jt5jB87_ks67L9bhdhbTy9C6b4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H7KD59xD06Lc3G93zpYCWlFS.jpg?f=fotoalbum_large

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-01 20:15

remco_k

een cassettebandje was genoeg

LongJoy1980 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 15:19:
...
Er zit een spdif kabel bij de DAC maar die past volgens mij niet in mijn tv.
Ik moet dus een digital audio out naar spdif kabel hebben....voor zover die bestaan.
Die 'digital audio out' is vrijwel zeker een spdif output. Dus dat moet passen cq dat moet lukken met een standaard spdif kabel. (Edit: simpele Google handeling met het tv merk en model en spdif: https://tv-sound-monitors...eruit-zien?language=nl_NL
Dus dat is (optical) spdif en dat moet dus passen.)

Of vervolgens die DAC dan ook in 5.1 mode werkt in die combinatie ga je dan vanzelf merken.

[ Voor 29% gewijzigd door remco_k op 18-01-2026 15:57 ]

Alles kan stuk.

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:16
remco_k schreef op zondag 18 januari 2026 @ 15:52:
[...]

Die 'digital audio out' is vrijwel zeker een spdif output. Dus dat moet passen cq dat moet lukken met een standaard spdif kabel. (Edit: simpele Google handeling met het tv merk en model en spdif: https://tv-sound-monitors...eruit-zien?language=nl_NL
Dus dat is (optical) spdif en dat moet dus passen.)

Of vervolgens die DAC dan ook in 5.1 mode werkt in die combinatie ga je dan vanzelf merken.
Ik zat de hele tijd te friemelen om die kabel erin te krijgen wat mij dus niet lukte...maar kan dus zijn dat het de 'oude' aansluiting is...Tv komt uit 2021...zal dus kijken door kwart slag te draaien...thanks..

Edit

Warempel...het klopt ook nog.
Het bleek geen kwart slag draai maar een halve draai te zijn..
Kan ook zijn dat ik moe was en het mij frustreerde dat ie er niet meteen inging zoals dat wel bij decDAC het geval was.
Nu even de juiste aansluitingen zien uit te vogelen met mijn oranje..zwarte en groene tulip stekkers..

[ Voor 16% gewijzigd door LongJoy1980 op 18-01-2026 16:46 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Eigen topic gegeven, omdat het een eigen probleem betreft en zo beide topics beter tot hun recht komen.

Your Friendly Neighborhood Moderator