Vraag

• l.vaneijck
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-01 10:15
Mijn vraag
Ik probeer te booten van een usb, maar ik doe iets fout, bedenk nu dat ik eigenlijk erg slecht weet wat ik doe, zou fijn zijn als jullie kunnen helpen, ik heb dus iets veranderd in de bios, maar niet het goedeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HT2gty2wPO3LqlbpjFxjj3aF3uo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1uTS8sQ4XsiBLhwo3l3QufP2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-MYSSRVG9X8gzqXkjrm6k2hwXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbEfTQhoZp7ULkceJWv7AFyL.jpg?f=fotoalbum_large
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een paar keer opnieuw geprobeerd, zonder succes

Alle reacties

• l.vaneijck
l.vaneijck schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:43:
Mijn vraag
Ik probeer te booten van een usb, maar ik doe iets fout, bedenk nu dat ik eigenlijk erg slecht weet wat ik doe, zou fijn zijn als jullie kunnen helpen, ik heb dus iets veranderd in de bios, maar niet het goede[Afbeelding]

[Afbeelding]
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een paar keer opnieuw geprobeerd, zonder succes

• l.vaneijck
Ik heb dit met nog een keer proberen zelf opgelost, dus deze post mag verwijderd worden?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:51
l.vaneijck schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:49:
Ik heb dit met nog een keer proberen zelf opgelost, dus deze post mag verwijderd worden?
Als je nu je eigen gevonden oplossing hier nog even noemt, dan is het juist zinnig als dit topic / post blijft staan, dan is het wellicht ooit nuttig voor iemand anders. :)

• l.vaneijck
ik had ergens gelezen dat je voor booten van usb secure boot moest uitzetten, dat had ik gedaan, toen ik secure boot weer aanzette werkte het weer. Wat mij onduidelijk was: ik begreep uit de release notes bij de update van linux mint dat ik moest updaten via een usb, maar gewoon verder klikken en installere werkte ook. probleem opgelost.

ik betwijfel of iemand hier iets aan heeft, maar goed

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-01 16:38
Je computer lijkt hier te zoeken naar een netwerk boot

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:51
ahbart schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:31:
Je computer lijkt hier te zoeken naar een netwerk boot
Ik gok dat de computer een netwerk-boot probeert als de hogere prioriteit opties (interne HDD, boot van USB...) gefaald hebben. De screenshot zegt dus niet zoveel, maar de topic-tekst was dan wat duidelijker met de probleemomschrijving. En nu met de update van TS over hoe die het opgelost heeft kunnen we dit topic denk ik verder laten slapen. :)

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-01 12:56
Wat er waarschijnlijk is gebeurt is dat de stick gemaakt is met een uefi/efi boot optie en door secureboot uit te schakelen gebruikt ie dat proces niet en door dat het volgende was netwerk boot werd er geprobeerd via het netwerk te starten. Door secureboot aan te zetten gebruik je weer efi/uefi en word het boot process netjes gestart.Maar goed om te horen dat het weer werkt.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Pagina: 1