Nieuw monitor advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• estelwagen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-01 10:19
Ik heb van mijn werk een budget gekregen om mijn thuiswerkplek in te richten en dacht dat ik het prima kan gebruiken om mijn monitor te upgraden. Budget is circa 800 EUR voor het scherm.

Ik heb nu een RX7800 XT videokaart en een DELL ULTRASHARP U2719D. Zou wel een wat groter sherm willen. Een gewoon plat scherm vind ik prima en denk dat ultrawide voor werk wel relaxed is maar voor games wat minder.

USB C aansluiting vind ik wel een pre ivm aansluiting werk laptop (dat is een macbook)

Hoofdzakelijk gebruik zakelijk is tekstverwerken terwijl privegebruik ook wel gamen is (cyberpunk, europa universalis 5 (niet heel vaak actiespellen)

Ik zat te twijfelen tussen:
uitvoering: Dell UltraSharp U3225QE Zwart
uitvoering: Gigabyte AORUS FO32U2

Enig advies qua wat de beste keuze zou zijn tussen deze twee schermen zou erg welkom zijn.

Alle reacties

• Bobel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:16
Nog even zonder een daadwerkelijk advies te geven, maar waarom zou je denken dat een ultrawide niet fijn is voor games? Ik heb een ultrawide oled en gebruik die voor werk en games. Voor werk is het fijn dat je twee documenten of websites naast elkaar kunt hebben. Voor gaming is juist je field of view heel fijn. Het geeft mij een meer betrokken gevoel bij de game. Zelfs bij e-sports zoals Counter-Strike is het heel fijn. Je kan je HUD onderdelen meer naar het midden plaatsen waar je focus is, maar je ziet meer van je omgeving. Meer dan mensen die geen ultrawide gebruiken. Voor een game zoals Indiana Jones trekt het mij meer in het verhaal. Ik zou een ultrawide zeker niet uitsluiten met zo'n budget.

Ik heb een half jaar geleden de Gigabyte MO34WQC aangeschaft en die is super! Je hebt ook de Gigabyte MO34WQC2. Die heeft o.a. een hogere verversingssnelheid (240 i.p.v. 175). Maar er zijn meer monitoren met hetzelfde scherm.

Of je wacht nog heel even, want er komt een nieuwe versie van de 34" oled panelen uit binnenkort. Die zijn boven je budget (wel HEEL GOED), maar wellicht gaan de prijzen van die ik hierboven liet zien dan lager. Hier was al een nieuwsbericht over op Tweakers en vermoedelijk komen die over een week...