EU gebaseerde provider a la Namecheap

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-01 18:43

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Topicstarter
Hallo medetweakers,

O.a. gezien de politieke situatie loop ik er over te denken om mijn domeinen en hosting stuksgewijs weg te halen van Namecheap naar iets binnen de EU, mag natuurlijk ook gewoon Nederlands zijn.

Nu wil het dat ik de functionaliteit van Namecheap wel fijn vind (alsook de solide servers etc.) dus ik zoek iets vergelijkbaars.
Vooral een hoster waar ik een enkel hostingpakket afneem en er diverse andere domeinnamen onder hang (dus geen subdomeinen).
Hier liep ik in het verleden bij kleine Nederlandse bedrijfjes tegen stroeve medewerking aan en moest ik altijd hosting per domeinnaam aanschaffen, ook al was het gros van de domeinen zonder traffic.
Wel moet er een email service onder elk domein hangen.

Natuurlijk ons bint zuinig enzo, maar hoeft ook weer niet bargain bin te zijn.
Helaas bij het rondkijken ben ik door de bomen een beetje het bos kwijt, komt er ook nog een hoop reclame binnenvallen voor Hostinger en Hetzner bv. maar ik heb geen idee wat ik van die bedrijven denken moet, massale reclame wekt bij mij altijd weerstand op...

Dus de vraag is wat zijn tegenwoordig de ervaringen/aanraders qua hosters in de EU die vergelijkbare diensten leveren?

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Alle reacties

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik Njalla https://njal.la/
Zijn op privacy gericht, doen geen hosting, alleen domeinnamen en DNS.

[ Voor 3% gewijzigd door Juup op 18-01-2026 16:58 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• t.martinali
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-02 18:58
Juup schreef op zondag 18 januari 2026 @ 16:58:
Ik gebruik Njalla https://njal.la/
Zijn op privacy gericht, doen geen hosting, alleen domeinnamen en DNS.
Njalla is run by njalla.srl based in Costa Rica.

volgens mij is dat niet EU ? :)

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-02 19:02
Ik ben bij INWX in Duitsland.

Hello. Is it me you're looking for?

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:28
Ik ben zelf erg tevreden met de Elastic Siteserver van Serverprofis.de. Betaalbaar, veel functionaliteit en vlotte, goede reacties op het ticketsysteem.

iRacing Profiel

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05:59

jurroen

Security en privacy geek

Ik doe het zelf - in ieder geval de hosting (DNS, web, mail, etc). Kan ik aanraden, maar als je daar niet in thuis bent kan dat too much zijn.

In doe gevallen raad ik anderen altijd Intention aan. Betaalbaar, goede en snelle support en stabiele hosting.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:07
mijn.host is een Nederlandse hosting provider die het tot nu toe niet verkeerd doet.

[ Voor 18% gewijzigd door Lizard op 18-01-2026 20:08 ]

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Alleen ervaring met NL partijen.

Geen idee hoeveel opslag je nodig hebt en hoeveel domeinen het gaat. Dat beïnvloedt aardig de prijs.

Weinig opslag dan is bhosted het goedkoopste voor de hosting en mijn.host voor je domeinen. Dan ben je weinig kwijt.

Bij bhosted kun je bij het pakket oneindig domeinen kwijt. Geen gelimiet van 1, 3, of 10 afhankelijk van pakket.

Wil je alles bij 1 partij dan is mijn.host denk ik een partij die het zou kans maken. Even kijken welk pakket je nodig ivm domeinen. Bij mijn.host telt een extra tld die toevoegt ook als domein terwijl je die als alias/pointer toevoegd. Dus stel een domein.nl en .com telt dat als 2 ipv 1 kwam ik laatst achter.

Intention zou ook nog een optie kunnen zijn afhankelijk hoeveel opslag en domeinen je hebt. Daar telt een alias/pointer niet mee. Zit ik alweer een tijdje bij bevalt prima.

Alles bij bhosted staat vrij maar zijn wat duurder met de domeinen.

In het verleden zat ik bij Antagonist. Daar werd het allemaal te duur (vooral als meerdere domeinen hebt hakt er flink in bij ze). Ik heb toen Excel gemaakt om de boel te berekenen. Prijzen kloppen niet meer (en hangt ook van pakket af) maar je zou mijn Excel lijstje kunnen gebruiken.

Succes! Laat maar weten wat het is geworden.

[ Voor 27% gewijzigd door RobbyTown op 18-01-2026 22:59 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Pagina: 1