Vraag

• riniepaul
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:41
Mijn vraag
mijn PC is van Medion en 10jr oud. Recent vastgelopen. Bij herstellen is Cyberlink Power Recover gebruikt door Windows. Na herstellen windows met heel veel updates zijn mijn bestanden weg. Toch had ik behoud van aan geklikt.
De PC heeft 2 partities C en D
Op de C schijf staat de herstelde windows. Op de D schijf een map RECOVER. Hierin zitten 2 grote bestanden van resp. 11,6 en 13,4 GB. Daarnaast nog 3 kleine bestanden van 1 kB.
Met de Cyberlink powerrecover (staat nog steeds bij de apps) kan ik kiezen uit 3 opties.
1 Stuurprogramma's en hulpprogramma's voor mediaherstel maken. Ondersteund USB schijven DVD+/_R enkellaags en DVD+R dubbellaagse schijven
2 PC opfrissen zonder uw bestanden te verliezen. Als de PC niet goed meer werkt kunt u deze opfrissen zonder u persoonlijke bestanden te verliezen.
3 Herstellen. Start uw pc opnieuw op in herstelomgeving.
Bij herstel PC heb ik voor opties 2 en 3 gekozen. Resultaat is grote recover map op D schijf

Relevante software en hardware die ik gebruik
windows 10 en cybelink powerrecover
Apparaatnaam DESKTOP-SRLB4IE
Processor Intel(R) Core(TM) i5-4460 CPU @ 3.20GHz 3.20 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 8,00 GB
Apparaat-id D23E23DF-411D-46B8-BED1-04A056DA6EE6
Product-id 00325-80088-57171-AAOEM
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor
Pen en aanraken Pen- of aanraakinvoer is niet beschikbaar voor dit beeldscherm

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er zijn kennelijk .wim extractie programmas te krijgen maar de keuze is zo groot dat ik niet weet welke geschikt is.
Verder bezig met opdates. Dagelijks een stuk of 4.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:04

nelizmastr

Goed wies kapot

Probeer de wim bestanden eens met 7zip te openen. Daar kun je verdomd veel soorten archieven openen.
Als daar je data in zit kun je die ook meteen terugplaatsen.

Als je data daar niet in zit moet je terugvallen op je externe backup indien aanwezig. Gezien je systeem is geherinstalleerd zullen veel sectoren inmiddels overschreven zijn, of indien SSD al middels TRIM gewist, dus dan is herstel vrijwel uitgesloten op andere manieren.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
riniepaul schreef op zondag 18 januari 2026 @ 12:28:
Op de C schijf staat de herstelde windows. Op de D schijf een map RECOVER. Hierin zitten 2 grote bestanden van resp. 11,6 en 13,4 GB. Daarnaast nog 3 kleine bestanden van 1 kB
Waarschijnlijk zijn dat de originele Medion OEM images van Cyberlink Power Recover.
Die kom ik ook wel eens tegen bij Medion systemen.
Je kan de datum van de images controleren.
Wat er nu precies gebeurd is is niet duidelijk.
Als de originele Windows image is teruggezet/overschreven valt er niet veel meer te herstellen/recoveren natuurlijk.
riniepaul schreef op zondag 18 januari 2026 @ 12:28:
Er zijn kennelijk .wim extractie programma's te krijgen maar de keuze is zo groot dat ik niet weet welke geschikt is.
Verder bezig met updates. Dagelijks een stuk of 4.
Een eenvoudige optie is zoals aangegeven 7Zip te gebruiken om de inhoud te bekijken.
Updates dagelijks?, waarschijnlijk is er dan geen SSD aanwezig?
Als de originele 10 jaar oude Windows is teruggezet kan dat inderdaad enorm lang duren, als je al volledig kan updaten naar de laatse versie.

• riniepaul
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:41
7zip gebruikt op map RECOVER. Mappen titels leesbaar als bijv. program files etc. maar allemaal lege mappen.
Helaas