Ik heb net Red Hat geinstalleerd naast Win2k. Dus Win2k op 1 partitie en Red Hat op een andere. Maar als ik de pc aanzet gaat ie automatisch naar Win2k.
Hoe kom ik in Linux ??
Hoe kom ik in Linux ??
met papier mache kun je alles maken!!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| lba32
boot=/dev/hda # harddisk waar LILO zich op installeert
install=/boot/boot.b
map=/boot/map
default=linux # wat hij standaard boot
prompt
timeout=20 # hoe lang LILO wacht in deciseconden
image=/boot/vmlinuz-2.4.9
label=linux
read-only
root=/dev/hda2 # partititie van je linux install
other=/dev/hda1 # partititie van je windows install
label=win |
Welke RedHat versie gebruik je? De ouwere veries (weet niet of dat nu nog zo is), bieden de mogelijkheid om het opstartmenu op een andere schijf dan C te zetten. Als je dat gedaan hebt, kan je alleen opstarten vanaf de CD of als je een opstartdiskette hebt gemaakt, van de opstartdiskette.Op woensdag 19 september 2001 22:45 schreef GoeienHerder het volgende:
Neej, dat zie ik niet. Waarschijnlijk omdat hij gewoon van C opstart en niet op F kijkt.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
dat kan wel......Op donderdag 20 september 2001 00:36 schreef deadinspace het volgende:
Maar dit houdt normaalgesproken in dat Windows die partitie niet eens ziet, laat staan dat hij er een file op ziet...
Dus dat vind ik wat vreemd...
Verwijderd
Niet alleen met de oudere versies. Heb hier nog ergens 6.2 liggen en die had loadlin er ook bij zitten. Heb het zelf heel veel gebruikt in zowel RH als Debian en werkt prima. Een voordeel is dat je in principe eerst in dos iets kunt doen als het aanpassen van bijv. je duplex-instellingen van je nic en dan zonder reboot doorstarten naar Linux. Probleem voor de topicstarter is alleen dat hij hieraan niet veel heeft omdat loadlin een kernel (bzImage) nodig heeft om naar linux te kunnen booten.Op donderdag 20 september 2001 07:38 schreef oudakker het volgende:
Dit is ff een gevalletje "Klok horen luiden en niet (meer) weten waar de klepel hangt":
Er hangt mij nog iets bij van oudere versies van RedHat (4.x - 5.2) dat je met loadlin.exe vanuit een (DOS) opgestart systeem Linux kon opstarten.
Zo kon je in je autoexec.bat je eigen "opstart-menu" maken.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Aaaaaaaahhh...nu begint er ergens iets te dagen. En ik me maar afvragen hoe je in hemelsnaam vanuit windows een linux-installatie kon zien...dat is het dus.Op donderdag 20 september 2001 17:54 schreef j3p het volgende:
Dit is een install op FAT partitie voor de duidelijkheid
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.