Duplicati restore error: Index was outside the bounds array

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:10
Ik ben een nieuwe gebruiker van Duplicati en ben momenteel mijn backup-strategie aan het testen. Helaas loop ik tegen een hardnekkig probleem aan: bij elke poging om een restore uit te voeren, stopt het proces onmiddellijk met de volgende foutmelding:
code:
1
Index was outside the bounds of the array.

Mijn setup:
  • Duplicati Versie: 2.0.8.1_beta_2024-05-07 (Docker: lscr.io/linuxserver/duplicati:latest)
  • Backend: Google Drive (via AuthID)
  • Encryptie: AES-256 (Ingebouwd)
Wat ik al heb geprobeerd:
  1. Database Repair: De "Repair" functie uitgevoerd. Dit proces voltooit zonder fouten, maar de restore faalt daarna nog steeds met exact dezelfde melding.
  2. Database Recreate: De lokale database volledig verwijderd en opnieuw laten opbouwen vanaf de cloud-bestanden. Het recreëren verliep succesvol, maar de restore geeft daarna direct weer de IndexOutOfRangeException.
  3. Permissions Check: Gecontroleerd of de container schrijfrechten heeft op de restore-map. Bij een Read-Only mount krijg ik een "Permission Denied", maar op een beschrijfbaar volume volgt direct de Array Index error.
  4. Clean Slate: Omdat ik net begin, heb ik de Google Drive map geleegd, de lokale /config map gewist en een volledig nieuwe backup gestart. Zelfs bij de allereerste restore-poging van deze nieuwe backup treedt de fout op.
Logs:
In de logs wordt een System.IndexOutOfRangeException weergegeven tijdens de Run() -> DoRun() sequence.

Het is vrij zorgwekkend dat een verse installatie met een standaard configuratie al faalt op een simpele restore-test.

Is dit een bekende bug in deze specifieke Beta/Docker image, of zie ik iets over het hoofd wat betreft de Google Drive backend?

​Heeft iemand suggesties waar ik dit moet zoeken?

Beste antwoord (via Simkin op 17-01-2026 22:44)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou helemaal niet gaan zoeken naar oplossingen in zo'n oude versie, waarom probeer je zo'n oude versie op te tuigen?

Saved by the buoyancy of citrus

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou helemaal niet gaan zoeken naar oplossingen in zo'n oude versie, waarom probeer je zo'n oude versie op te tuigen?

Saved by the buoyancy of citrus

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:10
Jeetje dat is best dom van me, had helemaal niet door dat ik een oude versie aan het debuggen was. Negeer gerust maar, ik ga het even opnieuw proberen met de laatste versie