Ram geheugen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tj.jackel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-02 06:25
Beste tweakers,

In mijn computer is 1 van de twee ram geheugen chips kapot. Het betreft een set van 2 Fury beast 16gb ddr4 chips.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_uqNtNyvellGrgzmu_OZK0I_aQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AHcEImCLdsMuYzDcWbSTEXRF.jpg?f=fotoalbum_large
Nu vond ik deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXk2Fcq4lTrx93sJ_nqWdE8EnK4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QDeMu9iWOIxWPygBZfpBsRWi.png?f=fotoalbum_large
Zou dit werken met de reeds geïnstalleerde chip?
Het is dan geen set meer.

Alle reacties

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Heb je het al in je bezit? Niets houdt je tegen om het gewoon te proberen.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• tj.jackel
Nee nog niet in me bezit. Nu blijft het altijd een gokje maar misschien is er een technische reden dat het een set van twee moet zijn.

[ Voor 68% gewijzigd door tj.jackel op 17-01-2026 14:53 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:16
Als het dezelfde grootte, snelheid, timings, etc is, dan zal het hoogstwaarschijnlijk prima werken.

The devil is in the details.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

tj.jackel schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 14:52:
Nee nog niet in me bezit. Nu blijft het altijd een gokje maar misschien is er een technische reden dat het een set van twee moet zijn.
Is de prijs zo laag dat je het bankje weer voor dezelfde prijs kwijt kunt zou het niet werken? Dan zou ik het voor een Intel systeem wel aandurven. AMD is kieskeuriger en zou ik minder snel doen.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• tj.jackel

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:27
Ik heb exact zo'n zelfde setje als jij hebt net (werkend) uit mijn PC gehaald. Als je echt per se hetzelfde ter vervanging wilt, dan laat maar iets horen.
Pagina: 1