Probleem automatisch terugzetten Hikvision instelling in NVR

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Mervin999
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 10:42
Mijn vraag

Ik maak gebruik van een Hikvision NVR (DS-7608NI-K2-8P) met twee Hikvision camera's. In de instellingen van mijn NVR staat bewegingsdetectie voor beide camera's aan. Hier is GEEN vervolgactie aan gekoppeld. Ik wil namelijk niet dat er een melding bij elke beweging naar mijn Hik-connect app gestuurd wordt. Wel heb ik een lijn-detectie aangezet met als gekoppelde actie een melding naar mijn Hik-connect app. Ik wil dus wel zien wie mijn tuinhek binnenloopt.

Het probleem is dat elke volgende dag het vinkje weer aan staat bij de gekoppelde actie van de bewegingsdetectie. Ik zet dit vinkje dagelijks uit en sla deze instelling ook op met 'Volgend'. Ook heb ik al eens de NVR daarna opnieuw opgestart. De instelling staat dan netjes 'uit'. De gekoppelde actie blijft dan ook de rest van de dag uitgevinkt en ik krijg die dag alleen melding bij lijnoverschrijding en niet bij bewegingsdetectie. Echter, de volgende dag staat het vinkje plotseling weer aan. Dit herhaald zich elke dag. Hoe komt dit en hoe kan ik deze permanent uitzetten?

Hikvision NVR DS-7608NI-K2-8P
Apparaatversie V4.74.210 build 240108
Hik-Connect versie 6.10.992.1226

Alle reacties

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:27

mjl

Ugh

V4.84 lijkt de nieuwst firmware te zijn (hoewel dat voor de K1 zou zijn, voor de K2 kan ik geen nieuwere firmware vinden dan wat je al hebt)!

Eventueel de firmware van je camera’s en de software updaten. Als het er dan nog is een bug report naar de leverancier maar aangezien deze NVR end of life is zal er niks meer ontwikkeld worden.

Heb je alles al eens naar fabrieksinstellingen gezet en vers ingesteld?

Verder: als je een firewall gebruikt dan alles qua internet naar de NVR afsluiten, aangezien het ding end of life is zou ik het niet meer als veilig beschouwen, zijn er andere instellingen die veranderen? Kan je zie welke devices gekoppeld zijn qua het verzenden van alerts?

[ Voor 31% gewijzigd door mjl op 18-01-2026 00:08 ]

-------

• Mervin999
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 10:42
Bedankt voor de tips. Inderdaad een goed idee om de firewall de doorgifte richting de NVR te laten blokkeren. Ik zie geen andere instellingen die dagelijks veranderen. Ik zie geen gekoppelde devices.
En terug naar fabrieksinstellingen vind ik altijd een beetje spannend...