Hoe witte draden losmaken van Loxone tree extension

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• julesdh
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 18-01 18:28
ik wil de witte signaaldraad bovenop de loxone tree extension uit de witte connector halen. Wat is het release mechanisme? Ik zie geen knopje om in te duwen en wil vermijden dat ik de draad over trek Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MEWQ4OiTEtJhVZnOLue0RouCxT4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qefTFFGCIeypcecSt483DTeK.jpg?f=user_large

Beste antwoord (via julesdh op 17-01-2026 11:12)

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Dat zijn insteek klemmen. Ader vastpakken, zachtjes trekken en draaiende beweging maken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Koekstra
  • Niet online
Dat zijn insteek klemmen. Ader vastpakken, zachtjes trekken en draaiende beweging maken.

• julesdh
En als ik ze terug erin wil steken? Gewoon duwen? Ik zag dat er een draad met veel koper bloot uit stak en had heel wat apparaten op rood stonden. Ik dacht dus dat de witte signaaldraad te ruizig was. Vandaar wil ik hem eruit halen en misschien best heen koper uit de connector laten en weer vaststeken

• julesdh
Ik heb nu dus moeite om witte draad er weer in te krijgen. Hoe weet ik dat die diep genoeg zit. Het zijn dunne draadjes dus hard duwen is niet eenvoudig want ze plooien meteen

• Koekstra
  • Niet online
Stukje afknippen, Max 1cm aanstrippen, en kaars recht insteken. Als de ader ook goed recht is, zou je hem er zonder moeite in moeten kunnen drukken.

• julesdh
Hierbij een foto : ik probeer zacht te trekken aan zo'n witte draad met draaiende beweging maar het blijft hartstikke vast steken. Is er geen mogelijkheid om het klemsysteem dat de draden vasthoudt lost te makenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZGfuUYf3FgbAt826chGvqIB2Pk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/23dVCqyd9Eh3dnVQfjdaECqP.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1