Chinees speelconsole repareren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• malmostoso
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06:47
Goedemorgen Tweakers, ik hoop dat mijn vraag op de juiste plek is.

Mijn zoon kreeg voor Kerst een Chinese speelconsole (NES Emulatie). Binnen 3 uren was de micro-USB poort stuk (door mij, oef).

Wij konden een nieuwe regelen, maar ik zou graag kijken of het te repareren is. In de foto's het is duidelijk dat de soldering kapot is, dus de vraag is: kan het weer gesoldeerd worden? Kent er iemand omgeving Den Haag dat dit kan doen? Ik wilde langs de repair café gaan, maar ik ben niet zeker of zijn kunnen helpen. Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBE58ejVWLodH0HrECnmguq8kpA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S5yDg1oZ22tLmHJ7oCa2e9He.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjLnDl5XhKPmwXbRWh3BTHZTeRw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wriLspzutWrVDxtRIVcvYrkT.jpg?f=fotoalbum_tile

Beste antwoord (via malmostoso op 19-01-2026 06:37)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je zult waarschijnlijk even een nieuw poortje moeten hebben. Nu is de kans aanwezig dat zij die wel op voorraad hebben, maar eigenlijk is de beste manier om achter al jouw vragen te komen: Vraag het ze (het repair-café). :)

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je zult waarschijnlijk even een nieuw poortje moeten hebben. Nu is de kans aanwezig dat zij die wel op voorraad hebben, maar eigenlijk is de beste manier om achter al jouw vragen te komen: Vraag het ze (het repair-café). :)

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• malmostoso
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06:47
Bedankt voor je antwoord! Ik ga dan bij de repair café proberen :)

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De contacten zijn afgebroken, de voetjes staan nog op de pcb. Daarom heb je een nieuwe connector nodig.
Je hebt wel geluk dat er geen pads afgerukt zijn, dat is een stuk moeilijker te repareren.

Om je een idee te geven hoe dat gaat:
YouTube: $4000 Alienware Laptop Damaged After Failed Self-Service Upgrade

[ Voor 3% gewijzigd door mrmrmr op 19-01-2026 07:02 ]