Moet RAM verstuurd met vulling in pakket ter bescherming

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• achtervoor
  • Registratie: December 2025
  • Nu online
Ik koop meestal lokaal RAM en heb nu voor het eerst online RAM besteld. Die werd mij toegestuurd in een kartonnen doos zonder verdere vulling of bescherming. Deze kon dus vrijuit rondbewegen. Is dat normaal bij webshops? RAM zelf is wel in gesealedde verpakking, maar het lijkt mij alleen dat het dan nog steeds in doos kan rondstuiteren. Is dat schadelijk?

Alle reacties

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Is niet netjes inderdaad en hoort wel wat bij in het doosje bij zodat het niet rondrammelt

Ik verwacht echter geen problemen met het geheugen!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

sus

is druk :+

Ik kan je vertellen; in die lokale shop komen ze ook gewoon los aangeleverd. Als het OEM-modules zijn, zitten ze in een antistatisch zakje of als er genoeg besteld is, in een plastic tray. Retail-modules zitten in een mooi doosje. En dat gaat zo bij de rest van de voorraadzending in de doos.

Tray-processoren idem. Stukje schuim aan de onderkant, bubbelplastic, gaan.

Dus nee, t zal niet uitmaken voor de werking

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Een hardeschijf die zo wordt verzonden zou ik niet aannemen, maar bij RAM-geheugen zonder bewegende onderdelen zou ik me er geen zorgen om maken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:43
Bij Amazon komt het gewoon in een envelop. Totaal niet beschermt tegen impact of de schoenen van de bezorger als het in de bus gestapeld is.
Maar het is er vaak wel iets goedkoper.

Goedkope dozenschuivers zijn niet altijd op de hoogte van het soort artikelen wat ze verkopen. De retourtjes vallen weg in de statistiek, immers is het proces super efficiënt. Dat moet ook wel met de volgende dag in huis beloftes.

Dit ram was verder in orde bij mij. In een doos zal het nog iets beter beschermd zijn.
Test het geheugen gewoon 24 uur met memtest.

• achtervoor
  • Registratie: December 2025
  • Nu online
Bedankt voor de uitleg, dat is een pak van mijn hart! Met die krankzinnige prijzen blijft het wat raar voelen dat er ruw met zo'n onderdeel wordt omgegaan, maar ik kan het uiteindelijk niet hoogstpersoonlijk bij de fabriek gaan ophalen dus valt weinig aan te doen. Het is wat het is!
Pagina: 1