Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Vraag
Beste antwoord (via Hari-Bo op 17-01-2026 15:53)
Dakpannen liggen links en rechts niet netjes meer. Loodvervanger is niet aangeklopt, prutswerk.
Loodvervanger niet aangeklopt is de grootste kans op lekkages (regen valt niet recht naar beneden... het waait nu rechtstreeks je dak in.
Laten terugkomen.
[ Voor 34% gewijzigd door Frontysco op 16-01-2026 21:50 ]
Alle reacties
Dakpannen liggen links en rechts niet netjes meer. Loodvervanger is niet aangeklopt, prutswerk.
Loodvervanger niet aangeklopt is de grootste kans op lekkages (regen valt niet recht naar beneden... het waait nu rechtstreeks je dak in.
Laten terugkomen.
[ Voor 34% gewijzigd door Frontysco op 16-01-2026 21:50 ]
Het moet eigenlijk netjes liggen zonder de pannen te gaan slijpen.
[ Voor 26% gewijzigd door LtApocalypse op 16-01-2026 22:18 ]
En dan vooral de beruchte stuifsneeuw.
Ze hebben de moeite niet genomen om het lood te kloppen, dus met een beetje wind en wat sneeuw en zodra het gaat dooien heb je de lekkage overal zitten….
Mr. T.
Foto-1 zie ik hele pannen, met beetje verschuiven zou dat perfect aansluiten op het raam+afdichting.. Ik zie geen reden om die in te korten..
Foto-2 zie ik gehalveerde pannen?? Dat snap ik niet.. Is niet wat je zegt, en gaat ook niet meer aansluiten/afdichten als bedoeld.. De linker pannen komen geeneens over de 'tochtstrip' van het raam, pannen zijn te klein..
Daklood (of loodvervanger, wat het ook mag zijn) MOET aan afwatering (onderkant) OP de pannen liggen, dus ligt nu goed..
Maar hoort wél aansluitend op onderpannen te worden geklopt.
Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Als ik TS was zou ik dit goed uitzoeken want volgens mij is dit ook een kwestie van losschroeven en opnieuw op de juiste hoogte plaatsen.Haboeri schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 22:00:
Dit klopt niet, de ramen liggen te hoog in het dakvlak. Is dit vervanging geweest van een oud Velux dakraam naar een nieuw Fakro dakraam? Is de binnenaftimmering aangepast?
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Dit dus. Ben stiekem nu wel benieuwd naar de foto'sNo Hands schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 18:15:
waarom dan niet in 1 keer goed, zo zonde van iedereens tijd en moeite.
/f/image/IesaoGGcXg5tDLP00sAFnqFY.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/nUueHSLPHZWuBmyu4pB0rxg8.png?f=fotoalbum_tile)