Bij mijn ouders hebben ze 3 maanden geleden glasvezel aangelegd. Dit was gratis en toen Delta genomen (wat erbij hoorde). Ze waren bij Ziggo. Nu gaat Glaspoort in de hele straat gratis glasvezel leggen. Ik begrijp dat dit KPN is (en Odido?). Jammer als ik dat geweten had hadden we gewacht. Is het nog steeds verstandig om dit ook aan te laten leggen tot aan het huis? Lijkt me wel. Dan hebben zij en ook toekomstige bewoners keuze. Want Delta glasvezel kan niet door KPN gebruikt worden dacht ik, klopt dat? Komt die kabel tot in het huis?
Vraag
Alle reacties
Als het niks kost.... Gewoon tot de meterkast laten aanleggen...
En dan kan er in de toekomst gewoon meer keuze gemaakt worden..
En dan kan er in de toekomst gewoon meer keuze gemaakt worden..
[ Voor 34% gewijzigd door SMSfreakie op 16-01-2026 19:20 ]
404 Signature not found
Waarom kan KPN of Odido niet gewoon over de Delta kabel. Ik snap dat niet. Ik dacht dat het technisch mogelijk zou moeten zijn? Dan zit je dus met twee kabelaansluitingen/kabels.
[ Voor 9% gewijzigd door Bandita op 17-01-2026 08:38 ]
Omdat die twee hun netwerken niet aan elkaar hebben geknoopt, dus inderdaad is dat technisch niet mogelijk.Bandita schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 23:06:
Waarom kan KPN of Odido niet gewoon over de Delta kabel. Ik snap dat niet. Is dat technisch niet mogelijk? Dan zit je dus met twee kabelaansluitingen/kabels.
En als 't gratis is, altijd doen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Tja, de efficiëntie van de 21e eeuw: in plaats van samen te werken om Nederland zo snel mogelijk te verglazen gaan partijen in de ene plaats dubbel werk doen en kunnen bewoners in andere plaatsen wachten tot sint juttemus.
Spel en typfouten voorbehouden
Hier precies hetzelfde: huis gekocht toen Delta al binnen lag, daarna kwam glaspoort aanbellen. Nu dus 4 potentiële internet lijnen binnen:
- glas Delta
- glas Glaspoort
- Ziggo koper
- KPN telefoonlijn
En uiteraard maar 1 in gebruik
- glas Delta
- glas Glaspoort
- Ziggo koper
- KPN telefoonlijn
DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS
Odido levert zowel glasvezel over KPN, Delta als ook ODF en hun voorkeur als je alle drie aansluitingen hebt is ODF, dan Delta en als laatste KPN. Dus als je KPN en Delta straks hebt en je kiest voor Odido dan zal dat over het Delta netwerk gaan.Bandita schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 23:06:
Waarom kan KPN of Odido niet gewoon over de Delta kabel. Ik snap dat niet. Ik dacht dat het technisch mogelijk zou moeten zijn? Dan zit je dus met twee kabelaansluitingen/kabels.
Iedere provider kan trouwens over elk netwerk leveren technisch gezien, maar geld is de reden dat het niet zo is.
[ Voor 10% gewijzigd door bjusterbaarlik op 19-01-2026 17:48 ]
over dat koper van kpn krijg je geen diensten meer hoor.. computer says: fiberWaterbeesje schreef op maandag 19 januari 2026 @ 10:43:
Hier precies hetzelfde: huis gekocht toen Delta al binnen lag, daarna kwam glaspoort aanbellen. Nu dus 4 potentiële internet lijnen binnen:
- glas Delta
- glas Glaspoort
- Ziggo koper
- KPN telefoonlijn
en kpn ziet wel in dat het koper toch nu wel eol is en verglaast vrolijk de hele handel
denk als ik de keuze zou hebben tussen delta of glaspoort (kpn) om een actieve verbinding over te hebben neig ik toch naar kamp Groen
404 Signature not found
Die telefoonlijn ligt er ook enkel omdat ie er ligt dus nog worriesSMSfreakie schreef op maandag 19 januari 2026 @ 18:51:
[...]
over dat koper van kpn krijg je geen diensten meer hoor.. computer says: fiber![]()
en kpn ziet wel in dat het koper toch nu wel eol is en verglaast vrolijk de hele handel
denk als ik de keuze zou hebben tussen delta of glaspoort (kpn) om een actieve verbinding over te hebben neig ik toch naar kamp Groen
Maar wat is het voordeel van Kamp groen boven Kamp blauw? Just curious...
Hier loopt nog een blauw abo voor zolang die abo nog vast staat, dag m daarna gaan ik sowieso weer eens vergelijken
DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS
voordelen dunnoWaterbeesje schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:17:
[...]
Die telefoonlijn ligt er ook enkel omdat ie er ligt dus nog worries![]()
Maar wat is het voordeel van Kamp groen boven Kamp blauw? Just curious...
Hier loopt nog een blauw abo voor zolang die abo nog vast staat, dag m daarna gaan ik sowieso weer eens vergelijken
maar persoonlijk meer vertrouwen in kamp groen..
kamp blauw gaan we hier niet krijgen, en kamp oranje Ziggo is appels met peren vergelijken..
404 Signature not found
Even de kleine lettertjes lezen.
Misschien is het enkel gratis als zij minimum een jaar bij Delta blijven.
Misschien komt Glaspoort het gratis aanleggen als je een jaar-abbo koopt bij een provider die zijn diensten levert over die glasvezel.
Bij ons komt Glasdraad glasvezel leggen tegen een 'forfaitaire' prijs maar de verplichting was, vanaf de lijn actief staat, dat je een abbo neemt bij één van de providers die hun diensten over die glasvezel aanbieden of je kreeg achteraf een boete.
Misschien komt Glaspoort het gratis aanleggen als je een jaar-abbo koopt bij een provider die zijn diensten levert over die glasvezel.
Bij ons komt Glasdraad glasvezel leggen tegen een 'forfaitaire' prijs maar de verplichting was, vanaf de lijn actief staat, dat je een abbo neemt bij één van de providers die hun diensten over die glasvezel aanbieden of je kreeg achteraf een boete.
KPN levert uit principe niet over infra van derden, tenzij ze daartoe gedwongen worden zoals in Edam-Volendam.Bandita schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 23:06:
Hier lag ook al Delta, en hebben ze zo'n 8 maand later Glaspoort naar de meterkast gebracht. Heb nu twee aansluitingen in de meterkast. En ben blij dat ik het gedaan heb. Ik zou dit gewoon tot de meterkast naar binnen laten trekken als er toch geen kosten aan verbonden zijn.
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
Helemaal gratis Glaspoort zonder verplichting. Delta was ook gratis maar dan moest je bestelling afzeggen dar was anders. Op dit moment alleen Delta in het dorp. Merendeel heeft dus Ziggo want was jarenlang het enige wat er was.Asterion schreef op maandag 19 januari 2026 @ 21:12:
Even de kleine lettertjes lezen.
Is er al wat meer bekend over de glasvezel aansluitingen die Glaspoort wil overnemen van Deltafiber? In mijn beleving loopt dit onderzoek al bijna twee jaar.
Pagina: 1