Afgelopen maand op 11-12-2025 kocht ik ram geheugen bij een webshop. De bestelling was besteld bij de leverancier. Hier hebben ze ook een persoonlijke bevestiging van gestuurd. Na het vragen van een levertermijn werd mij verteld dat dit nog een tijdje kon duren. Vandaag stuurde ik een mail met de vraag of ze binnen een redelijk termijn kunnen leveren, aangezien de 30 dagen zijn verlopen als ook vermeld in hun algemene voorwaarden. Ik kreeg een mail terug met waarin ze melden dat ze het onrealistisch schatten dat de leverancier nog zal leveren door gaande crisis op geheugen en dat de leverdatum nog steeds onbekend is. Ze vragen mijn rekeningnummer om het order te annuleren.
- Kan ik aangeven dat ik niet akkoord ga met de terugbetaling en het product alsnog wil geleverd zien?
- Kan ik een schadevergoeding eisen in vorm van een dekkingskoop?
Aangezien de prijzen ondertussen stukken duurder zijn zou een terugbetaling enkel maar negatief zijn voor mij als consument. Welke rechten heb ik en wat voor stappen kan ik ondernemen?
- Kan ik aangeven dat ik niet akkoord ga met de terugbetaling en het product alsnog wil geleverd zien?
- Kan ik een schadevergoeding eisen in vorm van een dekkingskoop?
Aangezien de prijzen ondertussen stukken duurder zijn zou een terugbetaling enkel maar negatief zijn voor mij als consument. Welke rechten heb ik en wat voor stappen kan ik ondernemen?