Product kan niet meer geleverd worden

Pagina: 1
Acties:

• BrokenPeanut
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 18-01 02:31
Afgelopen maand op 11-12-2025 kocht ik ram geheugen bij een webshop. De bestelling was besteld bij de leverancier. Hier hebben ze ook een persoonlijke bevestiging van gestuurd. Na het vragen van een levertermijn werd mij verteld dat dit nog een tijdje kon duren. Vandaag stuurde ik een mail met de vraag of ze binnen een redelijk termijn kunnen leveren, aangezien de 30 dagen zijn verlopen als ook vermeld in hun algemene voorwaarden. Ik kreeg een mail terug met waarin ze melden dat ze het onrealistisch schatten dat de leverancier nog zal leveren door gaande crisis op geheugen en dat de leverdatum nog steeds onbekend is. Ze vragen mijn rekeningnummer om het order te annuleren.

- Kan ik aangeven dat ik niet akkoord ga met de terugbetaling en het product alsnog wil geleverd zien?

- Kan ik een schadevergoeding eisen in vorm van een dekkingskoop?

Aangezien de prijzen ondertussen stukken duurder zijn zou een terugbetaling enkel maar negatief zijn voor mij als consument. Welke rechten heb ik en wat voor stappen kan ik ondernemen?

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:37
Je kan het aangeven maar als het er niet is dan is het er niet..

Je kan alles eisen maar dat ga je niet krijgen.

Je hebt het recht de aankoop te ontbinden als het verkochte product niet geleverd wordt.

Je kunt wel eisen dat de verkoper zich aan de overeenkomst houdt maar als het product niet leverbaar is dan wordt dat een lastig verhaal.

Er is momenteel ook een run op ram en het kan best dat zaken overal snel uitverkocht raken..

bovendien heeft de verkoper kennelijk bij aankoop al niet aangegeven wat de levertijd was en stond de levertijd op onbekend of zo en later gezegd dat het een tijdje kon gaan duren

dus je kunt er ook een tijdje op wachten en kijken wat er gebeurd.. dat is dus conform de overeenkomst..

wil je dat niet kun je ontbinden daar zal de verkoper geen moeite mee hebben

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 09:17

Internet Janny

He does it for free

Ik durf te wedden dat na een week na je ontbinding het opeens verkrijgbaar is voor een veel hogere prijs.

Zero compensation

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:45
Is het product bij andere webshops wel op voorraad / direct leverbaar?

Als het daar ook niet leverbaar is kan het zijn dat ze het gewoon echt niet op korte termijn gaan krijgen. Ik wilde voor een project voor een klant 512GB RAM en wilde graag een specifiek soort dat op de QVL staat en waar ik ervaring mee heb en ik krijg het simpelweg niet omdat ik te klein ben, ook al zou ik de normale prijzen betalen. Maar ik kan het ook niet krijgen via normale webshops. Het is gewoon echt oprecht lastig te krijgen nu voor bedrijven die niet heel groot zijn.

Als jouw RAM bij andere plekken wel goed leverbaar is zou ik de order open laten staan. Dan kunnen ze in de tussentijd namelijk ook niet het wel aan anderen verkopen voor de nieuwe prijzen en binden ze misschien wel in. Maar dit werkt alleen als je geduld het. Als je liever voor €100 meer bijvoorbeeld je pc een maand eerder kunt gebruiken is hier annuleren, er een shopreview aan weiden en lekker ergens anders het werkgeheugen halen misschien de beste optie.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:25
BrokenPeanut schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 17:57:
Afgelopen maand op 11-12-2025 kocht ik ram geheugen bij een webshop. De bestelling was besteld bij de leverancier. Hier hebben ze ook een persoonlijke bevestiging van gestuurd. Na het vragen van een levertermijn werd mij verteld dat dit nog een tijdje kon duren. Vandaag stuurde ik een mail met de vraag of ze binnen een redelijk termijn kunnen leveren, aangezien de 30 dagen zijn verlopen als ook vermeld in hun algemene voorwaarden. Ik kreeg een mail terug met waarin ze melden dat ze het onrealistisch schatten dat de leverancier nog zal leveren door gaande crisis op geheugen en dat de leverdatum nog steeds onbekend is. Ze vragen mijn rekeningnummer om het order te annuleren.

- Kan ik aangeven dat ik niet akkoord ga met de terugbetaling en het product alsnog wil geleverd zien?

- Kan ik een schadevergoeding eisen in vorm van een dekkingskoop?

Aangezien de prijzen ondertussen stukken duurder zijn zou een terugbetaling enkel maar negatief zijn voor mij als consument. Welke rechten heb ik en wat voor stappen kan ik ondernemen?
Men geeft aan dat het een tijdje kan duren (dus geen indicatie), daarmee ga je eerst akkoord en nu ga je opeens klagen dat ze niet binnen 30 dagen hebben geleverd en wil je een schadevergoeding?
Er is momenteel wereldwijd blijkbaar een schaarste waardoor leveringen moeilijk worden, niet de schuld van je verkoper.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:41

BaRF

bijna kerst

Wat is dat toch tegenwoordig dat iedereen meteen een schadevergoeding wil? Webshop zegt niet leverbaar, dan accepteer je toch gewoon je geld terug en zoek je iets anders?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:27
Vind ik wat kort door de bocht, 11 december wist die webshop even goed dat ram moeilijk op stock te krijgen was, heeft hem ook niet tegengehouden om het te koop aan te bieden natuurlijk. Dan draag je heus een stukje verantwoordelijkheid mee in het scheppen van verwachtingen naar de klant.
Prijzen zijn er niet lager op geworden in die afgelopen maand, TS moet dan maar gewoon zijn verlies slikken omdat een webshop onrealistische producten te koop aanbiedt ? Een verhaal heeft altijd 2 kanten he ;)

Verder weten wij hier ook niet over welk ram het precies gaat, als het op andere plaatsen wel nog verkrijgbaar is, is het ook al een andere situatie dan als het om een meer zeldzame variant gaat die je als consument met geen stokken meer kan vinden waar je ook zoekt.

• Gadgeteer
rouchken11 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 07:36:
Vind ik wat kort door de bocht, 11 december wist die webshop even goed dat ram moeilijk op stock te krijgen was, heeft hem ook niet tegengehouden om het te koop aan te bieden natuurlijk. Dan draag je heus een stukje verantwoordelijkheid mee in het scheppen van verwachtingen naar de klant.
Prijzen zijn er niet lager op geworden in die afgelopen maand, TS moet dan maar gewoon zijn verlies slikken omdat een webshop onrealistische producten te koop aanbiedt ? Een verhaal heeft altijd 2 kanten he ;)

Verder weten wij hier ook niet over welk ram het precies gaat, als het op andere plaatsen wel nog verkrijgbaar is, is het ook al een andere situatie dan als het om een meer zeldzame variant gaat die je als consument met geen stokken meer kan vinden waar je ook zoekt.
Wisten ze ook. TS heeft nog gevraagd hoe lang hij moest wachten en toen gaven ze ook aan dat ze dat nog niet wisten. Als je dat als reactie krijgt en toch besluit de gok te wagen dan moet je daar achteraf natuurlijk niet over gaan klagen.

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:27
"kan een tijdje duren" is nog iets anders dan na 30 dagen zeggen "sorry, deze lukt ons niet, hier is je geld terug, lolol"
Als de winkel gezegd had "de kans bestaat dat we geen stock kunnen vastkrijgen, maar we zullen ons best voor je doen" dan is het al een ander verhaal.

• Gadgeteer
rouchken11 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 08:27:
"kan een tijdje duren" is nog iets anders dan na 30 dagen zeggen "sorry, deze lukt ons niet, hier is je geld terug, lolol"
Als de winkel gezegd had "de kans bestaat dat we geen stock kunnen vastkrijgen, maar we zullen ons best voor je doen" dan is het al een ander verhaal.
Tja dan moet TS er maar werk van maken. Vette vergoeding eisen, dat zal ze leren.

Er bestaat natuurlijk iets als overmacht.
Winkel gaf aan dat ze de bestelling hadden geplaatst bij hun leverancier. Ze gingen er dus vanuit dat het leverbaar zou zijn. Als dan achteraf de leverancier niet kan leveren door wereldwijde leveringsproblemen, is dat dan niet gewoon overmacht?

[ Voor 3% gewijzigd door Gadgeteer op 20-01-2026 08:35 ]

Pagina: 1