Rollator aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Mijn vraag: hebben jullie aanbevelingen voor een rollator van ongeveer 200-400 euro?

Mijn vader (70+) ondergaat op dit moment een kankerbehandeling en heeft daardoor een verzwakte conditie, waardoor hij tijdens het lopen van grotere afstanden ondersteuning nodig heeft van een rollator.

Wij zijn bij een Medipoint-winkel geweest en daar hebben we een Travixx Classic getest. Die beviel goed: ziet er gelikt uit, licht gewicht, comfortabel om op te zitten en makkelijk te vervoeren.

Echter zijn er zoveel modellen en merken dat het lastig is te vergelijken. Online zie ik bijvoorbeeld ook een Excel Rollator 3-Motion, die op het eerste gezicht niet zo anders is maar wel slechts de helft van de prijs is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Alle reacties

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Kun je niet via de zorgverzekering tijdelijk een rollator lenen via Medipoint?
Meestal kan dat gratis voor een half jaar.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Yaksa schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 23:01:
Kun je niet via de zorgverzekering tijdelijk een rollator lenen via Medipoint?
Meestal kan dat gratis voor een half jaar.
Eenvoudige hulpmiddelen zoals krukken en rollators worden niet vergoed door de basisverzekering.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
g0tanks schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 23:02:
[...]Eenvoudige hulpmiddelen zoals krukken en rollators worden niet vergoed door de basisverzekering.
Ik heb het ook over tijdelijk lenen.
Heb je het al gecheckt bij zijn ziektekostenverzekering? Ook al een medische indicatie bij de arts gevraagd? Bij de gemeente gevraagd of hij voor WMO in aanmerking komt?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dan zou ik die Travixx kopen. Jij en de beste man kunnen de tijd beter besteden nu, dan zoeken naar rollators.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Mbrior
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05:43
Soms is een rollator ook te vinden bij een kringloopwinkel.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:00

TeeDee

CQB 241

Mbrior schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 23:25:
Soms is een rollator ook te vinden bij een kringloopwinkel.
Nou, die zien er vaak "niet gelikt" uit volgens de TS. Tussen 80 en 2 meijer kan je een prima rollator kopen of huren/lenen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Yaksa schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 23:06:
[...]

Ik heb het ook over tijdelijk lenen.
Heb je het al gecheckt bij zijn ziektekostenverzekering? Ook al een medische indicatie bij de arts gevraagd? Bij de gemeente gevraagd of hij voor WMO in aanmerking komt?
Dat bedoelde ik ook, zowel lenen als kopen wordt niet vergoed. :)

Het gaat ook niet om het geld, ik wil gewoon een goed model en probeer daarom op verschillende plekken ervaringen te vinden. ;)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:00

TeeDee

CQB 241

g0tanks schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 23:46:
[...]

Dat bedoelde ik ook, zowel lenen als kopen wordt niet vergoed. :)

Het gaat ook niet om het geld, ik wil gewoon een goed model en probeer daarom op verschillende plekken ervaringen te vinden. ;)
he? Het gaat niet om het geld? Dit topic is duurder dan ff een rollator aan te schaffen. Wat bedoel je met "een goed model" ?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
TeeDee schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 23:48:
[...]
he? Het gaat niet om het geld? Dit topic is duurder dan ff een rollator aan te schaffen. Wat bedoel je met "een goed model" ?
Als je geen ervaring hebt met een apparaat kan het best handig zijn om even rond te vragen, aangezien je ook niet weet waar je op moet letten. Vandaar dit topic.

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:29
Die Travixx heeft grotere voorwielen, dat is makkelijker op oneven oppervlaktes, de Exel lijkt kleiner op te vouwen, handiger in de auto.
Pagina: 1