Vraag

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik zoek een?
Opvolger voor mijn Oppo Find X5

Wat is je budget?
Ligt er aan, lees beschrijving

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
[i]Gewoon standaard telefoon dingen, camera is belangrijk!/i]

Wat heb je zelf al gevonden?
- uitvoering: OnePlus Nord 5, 12GB ram, 512GB opslag Blauw €399
- uitvoering: OPPO Find X9, 12GB ram, 512GB opslag Zwart €959
- uitvoering: OnePlus 15R, 512GB opslag Zwart €699
- uitvoering: OnePlus 15, 12GB ram, 256GB opslag Zwart €899

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben hard op zoek naar een nieuwe telefoon. Mijn Oppo Find X5 heeft een probleem met laden, elke dag dus weer de vraag op dit nog goedgaat. Aangezien ik wel erg tevreden ben over ColorOs zoek ik weer een telefoon van Oppo/Oneplus. De camera moet goed zijn (hoeft geen perfecte foto's te maken maar wel gewoon prima plaatjes), heb maar 256Gb nodig maar mag meer zijn en moet een paar jaar meegaan. Ik twijfel vooral tussen de Oneplus 15 en de 15R, of is het verschil in aanschaf tussen de Oneplus 15R en de Oppo Find X9 het echt waard? Is een Nord 5 ook prima en mik ik gewoon te hoog of is het verschil in aanschafbedrag het ook echt waar om voor een 15/15R/X9 te gaan?
Als iemand een tip heeft, graag!!!

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:59
Als je de review leest hier op Tweakers van de 15r, lees je dat de camera duidelijk op bezuinigd is ten opzichte van de 15 en wanneer de 15 r slechter presteert.

Lees je de review van de 15 wordt het verschil met de X9 aangehaald.

Kort samengevat de duueste toestellen hebben de beste, meest veelzijdige camera's.

Heb je dat nodig? Dat kun jij alleen bepalen. Wat gebruik je wanneer? Zelf let ik bijvoorbeeld op de zoom mogelijkheden, want dan hoeft er geen losse compact camera meer mee op vakantie voor leuke plaatjes ( ik ben geen fotograaf).

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15:15
Ik heb zelf de OnePlus 15 en ben zeer te spreken over de camera's! Als je echt betere camera's wilt, dan ben je op de Oppo Find X9 Pro gewezen (maar daar betaal je natuurlijk wel extra voor). De Oppo Find X9 Pro is eigenlijk de OnePlus 15 Ultra.

Als je veel goede veelzijdige camera's wilt dan zou ik zelf de OnePlus 15 aanraden. Mocht dat niet het geval zijn dan is de OnePlus 15R een goede keuze

• pilskes
  • Niet online
Dank voor de reacties!
Ik ben zelf natuurlijk ook verder aan het kijken en afwegen wat belangrijk is voor mij. Misschien moet ik een Oneplus 13 of 13R ook overwegen ivm de prijs en specs.. Ik heb alleen wat moeite met dat grote ronde camera eiland.
Als ik voor €500 uit kan geven i.p.v. €900 dan is dat natuurlijk een no-brainer!

• Jotyjo
pilskes schreef op zondag 18 januari 2026 @ 13:21:
Dank voor de reacties!
Ik ben zelf natuurlijk ook verder aan het kijken en afwegen wat belangrijk is voor mij. Misschien moet ik een Oneplus 13 of 13R ook overwegen ivm de prijs en specs.. Ik heb alleen wat moeite met dat grote ronde camera eiland.
Als ik voor €500 uit kan geven i.p.v. €900 dan is dat natuurlijk een no-brainer!
De Chinese versie van de OnePlus 15 heb je al voor €550. Je hebt dan wel de globale OxygenOS ROM dus alles werkt gewoon! Je hebt alleen geen Widevine L1 support dus geen HD met streamingdiensten zoals Netflix. Daarnaast geen eSIM en minder netwerk banden (ga je geen last van hebben)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:59
Jotyjo schreef op zondag 18 januari 2026 @ 17:38:
[...]

De Chinese versie van de OnePlus 15 heb je al voor €550. Je hebt dan wel de globale OxygenOS ROM dus alles werkt gewoon! Je hebt alleen geen Widevine L1 support dus geen HD met streamingdiensten zoals Netflix. Daarnaast geen eSIM en minder netwerk banden (ga je geen last van hebben)
En je levert een stukje privacy in met de globale rom versus de Europese rom.

• Jotyjo
swhnld schreef op zondag 18 januari 2026 @ 19:31:
[...]

En je levert een stukje privacy in met de globale rom versus de Europese rom.
Gelukkig kan je gemakkelijk wisselen tussen de globale en Europese ROM zonder gegevens kwijt te raken

• pilskes
  • Niet online
Ik neig nu heel erg naar de 15R icm een verlenging van mij abo die al tijden is afgelopen. Ik betaal het toestel dan ineens (€648) en maandelijks €25 unlimited bij KPN.
Is Mobiel.nl vergelijkbaar met Belsimpel of is er voorkeur voor 1 van die zaken? Voorheen heb ik meerdere toestellen bij Belsimpel besteld en dat ging altijd naar wens.
Pagina: 1