Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een nieuwe huis tuin en keuken pc voor vooral surfen, foto's bekijken en opslaan. Wel staan er vaak meerdere browsers open met 50+ tabbladen en wat andere ligte programma's voor foto boekmaken ofzoiets.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 700 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel hebben ze deze pc:
Eventueel wil ik de kast hergebruiken en de harde schijf en optioneel SSD + DVD speler meenemen. Ik sta ook open om een geheel nieuwe pc te kopen en deze pc nog voor een klein prijsje proberen te verkopen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD van 500 gig of 1 tb. 16 gig ram lijkt me genoeg (zeker met de hoge prijzen).
Ik wil dat de pc toekomst proef is en 8 a 10 jaar meegaat. De huidige pc ondersteunt nu bv geen windows 11 meer. In de toekomst wil ik dit voorkomen, dus prima om een processor van 180-200e te kopen als die daardoor langer mee kan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ga voor de beste prijs/kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik kan de pc zelf assembleren en windows installeren.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil niet zo'n complete mini pc kopen van 300-400e. Gewoon een normale zelfbouw pc, zodat ik ook de oude HDD mee kan nemen. De huidige kast heeft Mini-ITX, maar dat wordt nauwelijks meer verkocht. De moederborden lijken allemaal duur voor wat ik nodig heb. Kan Micro-ATX in mijn huidige kast?
Zelf ben ik fan van complete nieuwe pc kopen (en hdd meenemen) en dan oude verkopen, maar wellicht hebben jullie betere tips voor mij met deze hoge geheugen en ssd prijzen.
Op basis van de BBG kom ik hier op uit, maar vraag me af of niet voor AM5 moet gaan. Ik zou er van balen als dadelijk onderstaande pc over 4 a 5 jaar niet ondersteunt wordt door windows en ik weer een nieuwe pc moet kopen.
Alvast bedankt
Het wordt een nieuwe huis tuin en keuken pc voor vooral surfen, foto's bekijken en opslaan. Wel staan er vaak meerdere browsers open met 50+ tabbladen en wat andere ligte programma's voor foto boekmaken ofzoiets.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 700 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel hebben ze deze pc:
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i3-6100 Boxed | € 149,30 | € 149,30 |
| 1 | Moederborden | MSI H110I Pro | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (CMR, 64MB cache, 5400rpm), 3TB | € 120,- | € 120,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define Nano S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Netwerkadapters | TP-Link Archer T4U | € 22,99 | € 22,99 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial CT8G4DFD8213 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Optische drives | LG GH24NSD1 | € 70,05 | € 70,05 |
| 1 | Voedingen | Seasonic G-series 360 watt | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne SSD's | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 362,34 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD van 500 gig of 1 tb. 16 gig ram lijkt me genoeg (zeker met de hoge prijzen).
Ik wil dat de pc toekomst proef is en 8 a 10 jaar meegaat. De huidige pc ondersteunt nu bv geen windows 11 meer. In de toekomst wil ik dit voorkomen, dus prima om een processor van 180-200e te kopen als die daardoor langer mee kan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ga voor de beste prijs/kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik kan de pc zelf assembleren en windows installeren.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil niet zo'n complete mini pc kopen van 300-400e. Gewoon een normale zelfbouw pc, zodat ik ook de oude HDD mee kan nemen. De huidige kast heeft Mini-ITX, maar dat wordt nauwelijks meer verkocht. De moederborden lijken allemaal duur voor wat ik nodig heb. Kan Micro-ATX in mijn huidige kast?
Zelf ben ik fan van complete nieuwe pc kopen (en hdd meenemen) en dan oude verkopen, maar wellicht hebben jullie betere tips voor mij met deze hoge geheugen en ssd prijzen.
Op basis van de BBG kom ik hier op uit, maar vraag me af of niet voor AM5 moet gaan. Ik zou er van balen als dadelijk onderstaande pc over 4 a 5 jaar niet ondersteunt wordt door windows en ik weer een nieuwe pc moet kopen.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700G Boxed | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Moederborden | MSI A520M PRO | € 62,99 | € 62,99 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Elite 302 | € 62,17 | € 62,17 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 23,95 | € 23,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power 11 450W | € 50,74 | € 50,74 |
| 1 | Interne SSD's | Kingston NV3 M.2 2280 (retail) 1TB | € 117,90 | € 117,90 |
| Totaal | € 631,65 | |||
[ Voor 19% gewijzigd door maxkranendijk op 16-01-2026 13:19 ]