PlayFi sateliet speakers met PlayFi TV goed laten werken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LeadmaN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16-01 22:10
Ik heb een 65OLED908 in combinatie met twee Fidelio TAFS1/10 speakers. Ik heb hiermee een PlayFi opzet gemaakt voor surround sound, maar heb vaak (niet altijd) dat er een soort echo/vissenkom effect optreedt. Zijn er relevante instellingen die ik wellicht over het hoofd zie om dit stabiel te kunnen laten werken?

Ik heb het op een 55OLED936 met een set TAW6205/10 speakers wel stabiel gehad met zover ik kan inschatten dezelfde instellingen.

Tot zover heb ik het volgende gedaan:

Speakers maken op dedicted 5GHz netwerk verbinding zodat koppeling met TV bij PlayFi stap gegarandeerd 5GHz is. Kwam voort uit tip op Philips forum.

Heb bij audio output meerkanaals en meerkanaals (bypass) geprobeerd. Het lijkt alsof bypass betere resultaten levert maar later dan toch weer echo op.

Ik heb een bedrade sub op systeem aangesloten; die wordt in PlayFi modus uitgeschakeld (zeer irritant en eigen topic waard). Kan dat nog invloed hebben?

Ik hoor graag van medetweakers die dit goed werkend hebben en welke eventuele stappen/instellingen zouden kunnen helpen!