ftpd met gui gezocht(geen x-windows)

Pagina: 1
Acties:

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
hoi

ik heb nu voor lanparties ed een leuke win2k server.
ik wil die echter omzetten naar een linux server
(sterker nog, het loopt al met pro-ftpd)

maar het probleem is dat ik hem eigenlijk voornamelijk gebruik als "fun-server" :
ik gebruikte hier voor de g6-ftp server
en daar kon ik met 1 oogopslag zien :
-wie er ingelogd waren
-wat ze downloaden/uploaden
-hoesnel er word gedownload/upload
-wat de populairste bestanden zijn
-wie er al 10 uur aan het idlen is

bij alle ftpd's die ik tot nu toe heb geprobeerd, kan ik niet eens zien of ze aanstaan, moet ik een file gaan catten om te zien wie er word ingelogd, een wazig script gaan schrijven om te zien wat er het meest word gedownd. en ik zou niet weten hoe ik de gebruikte bandbreedte kan zien ........

is er een ftpd-gui voor Ncurses ofzo (geen xwindows. wil alles via telnet kunnen zien) waarbij je dit alles wel in 1 keer kan zien ?

TIA

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
glftpd heeft veel van dat soort functies.

Verwijderd

Je denkt te windows man ;) Een FTP server met een GUI ervoor... nou ja :) het idee zeg :)

Sorry dat moest ik ff kwijt... ik ga je nu ff proberen te helpen :) Ik weet dat de makers van ncftp ook een ftpserver (ncftpd als ik het goed heb) hebben gemaakt. Gezien de hoeveelheid ncurses in ncftp lijkt het mij logisch dat er iets dergelijks ook in de server zit (en nc staat voor ncurses, dus dat bevestigt mijn vermoeden). Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar misschien is het wat.

Anders zul je zelf wat moeten programmeren/scripten. Het programmaatje ftpwho bijvoorbeeld list het aantal users en wat ze aan het doen zijn. Met ps -C proftpd kun je de PIDs van de draaiende threads van proftp bekijken. Al die andere dingen zijn vast ook wel uit te vogelen en als je een beetje creatief bent krijg je het vast wel voor elkaar.

Suc6! ;)