Huisnetwerk, Fiber en DSL aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Ficubus
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:50
Hey, ik heb een vraagje dat de kenners hier hopelijk kunnen oplossen.

Ik wil mijn huisnetwerk opbouwen. Hiervoor ga ik een 10" server kast opbouwen en via een keystone patch panel al mijn CAT5e kabels aansluiten op een switch.

Nu de autist in mij wou ALLES in die kast hebben nu. Ik zag dat je met die keystones ook coax en audio en vanalles kan vinden. Dat deed mij denken, kan ik dat lelijk proximus bakje (die blijkbaar TF2007 heet) niet elimineren en die kabel in de kast laten komen en met een RJ11 laten eindigen. Dan kan ik de BBOX ook in de kast steken en ook proper op de patch panel aansluiten.

Dan dacht ik nog verder. Binnenkort heb ik hopelijk FIBER (ik heb hiervoor een oragne holle kabel klaar liggen)
kan ik die dan ook laten eindigen in een keystone in de kast?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:43

lier

MikroTik nerd

Ipv RJ11 kan je eenvoudig RJ45 gebruiken (net als je netwerk aansluitingen). Je gebruikt alleen wat minder aders (en met een RJ11 stekker kunnen de pootjes in je keystone verbuigen).

Fiber is prima af te monteren op een keystone, welke aansluiting krijg je precies (ik neem aan single mode SC)? Ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7RRF4b7GIxinQ0PIaTtripggCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rqjGgX9IfN5rbut3V5bE2lqI.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien kan je ook eens dit topic doornemen, voldoende inspiratie uit te halen:
Netwerkenmore/1768473009

[ Voor 39% gewijzigd door lier op 16-01-2026 11:05 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:04
Ficubus schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 10:50:
Dan dacht ik nog verder. Binnenkort heb ik hopelijk FIBER (ik heb hiervoor een oragne holle kabel klaar liggen)
kan ik die dan ook laten eindigen in een keystone in de kast?
Dat zal je moeten overleggen met de netwerkbeheerder. Mogelijk zal die voorwaarden stellen aan hoe de aansluiting moet zitten. In Nederland mag je als consument niet zomaar aan de aansluiting van de netwerkbeheerder zitten. Zij kunnen redelijk grote eisen stellen met hoe ze het willen.