VOIP telefoonnummer goedkoop volledig doorschakelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Duncank
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-02 19:03
Voor onze kleine onderneming hebben we een 085-nummer bij Voys. Vanwege diverse redenen willen we overstappen naar Google Voice, waar we inmiddels de hele structuur naar wens ingericht hebben en automatisch 020-nummers toegekend gekregen hebben.

Het was ons plan om het 085-nummer naar Google te verhuizen, maar dat wordt niet ondersteund aangezien er geen regio aan dit nummer verbonden is.

We zijn dus op zoek naar een manier om het 085-nummer in ieder geval voor een aantal maanden volledig door te verwijzen naar een 020-nummer voor inkomende oproepen, het liefst zonder de kosten die we nu aan Voys betalen voor het volledige pakket van diensten. Bij lage kosten zou dit een permanente doorverwijzing van het nummer mogen blijven.

Is het registreren van een account bij een dienst als Cheapconnect, het nummer verhuizen en dan doorschakelen de beste / meest kosten efficiënte manier, of zijn er denkrichtingen waar ik niet van op de hoogte ben? Een soort DNS-variant voor telefoonnummers zou handig zijn.

Alle reacties

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:00
Ik zat ook te denken aan Cheapconnect. Je betaald dan een x bedrag per jaar (dacht iets van 8 euro) voor het nummer, alleen de doorschakeling betaal je wel voor gesprekstijd.
Je kunt (voor zover ik weet) niet iets van een 302 redirect meegeven. Tis geen HTTP. En CNAME's kunnen ook niet in telefoonwereld.

• Duncank
Bedankt voor je antwoord; fijn om in ieder geval te weten dat de gedachte van het doorschakelen op deze manier geen gekke is. We gaan dit eens proberen! In verband met de kosten mogelijk een tijdelijke doorschakeling dan inderdaad, voordat het nieuwe nummer overal bekend is.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:41
Ik gebruik cheapconnect voor (bijna) dezelfde constructie.

Ik heb een vast (regionaal) nummer naar cheapconnect geporteerd, is 8,95 per jaar en doorgeschakeld naar een mobiele telefoon. (5 cent per min) Doorschakeling naar je 085 nummer zal dan iets van 2 cent per minuut zijn. Dat is nog wel te overleven.

je ziet bij doorschakelen gewoon het nummer die jou belt, dus niet je eigen vaste nummer waarop de doorschakeling actief is.

We worden zo weinig gebeld op dat vaste nummer dat we misschien op jaarbasis nog niet eens een euro aan belkosten hebben. Ik vind het prima zo :)

[ Voor 12% gewijzigd door krakendmodem op 20-01-2026 08:43 ]

• Duncank
krakendmodem schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 08:40:
Ik gebruik cheapconnect voor (bijna) dezelfde constructie.

Ik heb een vast (regionaal) nummer naar cheapconnect geporteerd, is 8,95 per jaar en doorgeschakeld naar een mobiele telefoon. (5 cent per min) Doorschakeling naar je 085 nummer zal dan iets van 2 cent per minuut zijn. Dat is nog wel te overleven.

je ziet bij doorschakelen gewoon het nummer die jou belt, dus niet je eigen vaste nummer waarop de doorschakeling actief is.

We worden zo weinig gebeld op dat vaste nummer dat we misschien op jaarbasis nog niet eens een euro aan belkosten hebben. Ik vind het prima zo :)
Bedankt voor je uitleg; dit lijkt me inderdaad ook de beste manier voor ons om dit in te richten. Als ik een account maak bij cheapconnect dan zie ik, zonder het telefoonnummer overgezet te hebben, nog geen opties voor het instellen van een doorschakeling. Kun jij bevestigen dat je die uiteindelijk wel in je online dashboard daar te zien krijgt? Ik wil uiteraard niet ons telefoonnummer tijdelijk niet werkend hebben.

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:05
@Duncank de doorschakeling stel je per SIP-account in, vandaar dat je die (zonder account) niet ziet.
SIP VoIP-Accounts
Overzicht van SIP accounts
Timeout instellen
Follow-me gelijktijdig
Uitgaande nummer instellen

Instellen als Spraak account
Follow-me/doorschakelingen
E-mail instellen voor voicemail
Nummerweergave aan/uit zetten

Instellen als Trunk account
Follow-me op volgorde
E-mail instellen voor Fax2Mail
Nummerweergave met prefix

Instellen als Fax2Mail only
Follow-me random
Voicemail aan/uit zetten
En in het paneel (inclusief de aanwijzing van krakendmodem omtrent nummerweergave):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALDajeb6iz_Db-GByjViWuF12rQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hbAX31u5gRBJ48PbW3PJhWiw.png?f=fotoalbum_large

"De bestemming van jouw doorschakeling. Dit kan zowel een SIP account zijn, een ander SIP nummer of een extern telefoonnummer."

Vergeet niet je saldo op te waarderen voor je gaat testen :)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Pagina: 1