Samsung Odyssey OLED G8 Problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:43
Mijn vraag

Toen ik vandaag mijn computer wilde opstarten maakte mijn beeldscherm allerlei vreemde ‘scanlines’ en geluid. In eerste instantie dacht ik dat mijn RTX 4070 Super de geest had gegeven.

Zie: YouTube: 15 januari 2026

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik probeerde de DisplayPort van mijn moederbord, met exact hetzelfde resultaat.

Ik heb een andere mini DisplayPort naar DisplayPort kabel geprobeerd, ook met hetzelfde resultaat.

Om uit te sluiten dat het mijn computer was heb ik een TV aangesloten, deze werkte prima en er waren geen problemen met het beeld.

Zie: YouTube: IMG 1272

Zijn er andere Tweakers die dit probleem herkennen?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Alle reacties

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:02
ik had vroeger een Samsung 30 inch monitor die beetje hetzelfde probleem had dit kwam door een chip die steeds losraakte door de hitte. maar dat was constant niet zoals dit maar zag er wel beetje hetzelfde uit. wellicht kan je ook even een andere kabel gebruiken aangezien het OSD in het begin van de video er gewoon uitziet maar het lijkt me ook sterk dat er 3 kabels stuk zijn met allemaal hetzelfde probleem.

gaat het probleem over als de monitor wat langer aanstaat ?

• Kimberly
Ja dat klopt, enige wat ik nog niet heb geprobeerd is een power cycle. Dat ben ik nu aan het doen.

Vreemde is wel dat de monitor prima gebruikt kan worden als tv, ik kan de software ook updaten.

Ik ben bang dat de mini DisplayPort stuk is..

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:02
als het goed als tv doet is wat je kan proberen om de verversingsfrequentie terug te schroeven aangezien deze waarschijnlijk op 60hz draait en wellicht minder druk op de chip zet dan 240hz ? ook wellicht kijken of je wat stof kan verwijderen of de brightnes terug schroeven,wellicht kan dat helpen.

werkt het verder wel goed met een hdmi kabel op je pc ?

[ Voor 33% gewijzigd door Bartosy op 15-01-2026 20:17 ]

• Kimberly
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt 😊. De tv via HDMI werkt prima, ik heb hier geen mini HDMI om een andere poort te testen op de Samsung.