Beste allen,
Ik heb een nieuw account aangemaakt om niet geassocieerd te worden met de vraag die ik ga stellen.
De korte samenvatting. Een buurman heeft mogelijks de omheining vernield. Er zijn camera beelden - ik zal ze niet posten omdat ik niet zeker ben of ik dit kan doen. Mocht een moderator mij een go geven en uiteraard zullen gezichten dan geblurred zijn - dan doe ik dat.
Terug naar de verzekering. Het incident dateert van Mei. Ik heb meermaals gepolst naar de stand van zaken, er was altijd wel iets. Ik heb screenshots gekregen van een brief, antwoord miste, de vervolgbrief kreeg ik niet en een screenshot van het antwoord. Vervolgens via de verzekering want de rechtsbijstand weigert om met mij direct te spreken het volgende gekregen:
/f/image/L0wMqW80NTiqkGNdv13WLbMb.png?f=fotoalbum_large)
Om het compleet te maken wederom via de verzekering heeft mij laten weten dat ik een advocaat kan inhuren
Zoals reeds meegedeeld menen wij dat de aansprakelijkheid van tegenpartij
onvoldoende is aangetoond.
Tegenpartij stelt dat de omheining van verzekerde vooraf al wankel stond,
wat ook blijkt uit de foto's. Er werd door tegenpartij slechts
één paneel uit dit wankele stuk gehaald, naar eigen zeggen
uit veiligheidsoverweging, maar dit is niet de oorzaak van de schade aan de
omheining en het voorgelegde bestek.
Bij een meningsverschil over de afhandeling van het dossier, kan er op
basis van de in de polis voorziene objectiviteitsclausule, advies gevraagd
worden aan een zelf gekozen advocaat.
Bij een positief advies verleent xxxxx volledige dekking en betaalt
xxxxx alle verdere erelonen en kosten (inclusief de kosten van het
advies). Dit hangt niet af van het uiteindelijk behaalde resultaat.
Als de advocaat mijn standpunt bevestigt, moet de helft van de advieskosten
door de klant zelf betaald worden.
Als er tegen het advies in, op eigen kosten, toch een procedure wordt
gestart en er een beter resultaat wordt bekomen dan er werd geadviseerd,
dan verleent Euromex alsnog onze dekking (inclusief de kosten van de
raadpleging).
Als er advies moet gevraagd worden in toepassing van de
objectiviteitsclausule, verwacht ik de gegevens van de gekozen advocaat.
Met vriendelijke groeten,
Twee dagen erna, schrijf ik mijn verzekering aan: wat moet ik nu doen ? Ik had tussentijds al eens gebeld met een vriend die in de branche zit maar het is niet zijn specialiteit. Kreeg ik het antwoord: we hebben deze voorwaarden ingetrokken, consultatie zal op eigen kosten zijn. Ze weigeren om de communicatie (aangetekende brieven) door te geven wat ik best bizar vind.
I know, het is veel om te lezen en wss kan best wat gestructureerder. Ik probeer het ook nog allemaal te plaatsen. Ik kan het ook wel begrijpen dat voor zo'n bedrag ze hun er hun vingers niet aan willen verbranden. Naast het feit dat hij mijn ouders heeft zitten opwachten (wonen hier +-12km van) om te vertellen dat misschien een aannemer iets gedaan had want hij had dit nog niet gezien.
De afsluiting die vernield werd staat op de grenslijn.
Om af te sluiten, meerdere offertes opgevraagd, 1.2K, 900eur, 680eur en 480eur. Van dat bedrag ga ik niet wakkerliggen. Wat mijn grootste zorg is dat nadat die rechtsbijstand nu even wild gegaan is en die buur voelt dat hij 'wint' als je het zo kan noemen, dit nogmaals gaat proberen.
Voor die 480euro, couldn't care less. En dat is ook het minste van mijn zorgen; iets zegt mij just get it over with. Maar iets anders zegt dit gaat niet goedkomen als die klojo er nu mee wegkomt en het nogmaals probeert.
Ik heb een nieuw account aangemaakt om niet geassocieerd te worden met de vraag die ik ga stellen.
De korte samenvatting. Een buurman heeft mogelijks de omheining vernield. Er zijn camera beelden - ik zal ze niet posten omdat ik niet zeker ben of ik dit kan doen. Mocht een moderator mij een go geven en uiteraard zullen gezichten dan geblurred zijn - dan doe ik dat.
- Er is een veld naast ons perceel die eigendom is van x, boer y is familie
- De omheining is vernield tussen 8 en 21h30. Dit is een betonplaten omheining die niet ideaal was en niet in de beste staat maar die gaan er niet zomaar uitvallen. De rest van de omheining is chemisch verankerd.
- Meneer y is langsgekomen in de schemering (tijdens zonsondergang), met een boormachine - staat op camera
- De camera was ingesteld om enkel bij beweging op te nemen, helaas tussen het gedeelte wanneer die panelen eruit liggen (en rechtgezet) zijn er geen beelden
- Op de beelden is wel te zien hoe de buurman eerst even gaat zien of er niemand meekijkt - een andere buurman is een ouder boswachter en houdt altijd een oogje in het zeil - om achteraf met best wat kracht het tweede laatste paneel loswrikt en vervolgens op ons eigendom gooit
- Ik heb vervolgens - mogelijks een verkeerde beslissing - mijn verzekering gecontacteerd en de feedback die ik kreeg: niets doen, wij behandelen alles; ales de beelden opgevraagd worden zullen wij dat documenteren
Terug naar de verzekering. Het incident dateert van Mei. Ik heb meermaals gepolst naar de stand van zaken, er was altijd wel iets. Ik heb screenshots gekregen van een brief, antwoord miste, de vervolgbrief kreeg ik niet en een screenshot van het antwoord. Vervolgens via de verzekering want de rechtsbijstand weigert om met mij direct te spreken het volgende gekregen:
/f/image/L0wMqW80NTiqkGNdv13WLbMb.png?f=fotoalbum_large)
Om het compleet te maken wederom via de verzekering heeft mij laten weten dat ik een advocaat kan inhuren
Zoals reeds meegedeeld menen wij dat de aansprakelijkheid van tegenpartij
onvoldoende is aangetoond.
Tegenpartij stelt dat de omheining van verzekerde vooraf al wankel stond,
wat ook blijkt uit de foto's. Er werd door tegenpartij slechts
één paneel uit dit wankele stuk gehaald, naar eigen zeggen
uit veiligheidsoverweging, maar dit is niet de oorzaak van de schade aan de
omheining en het voorgelegde bestek.
Bij een meningsverschil over de afhandeling van het dossier, kan er op
basis van de in de polis voorziene objectiviteitsclausule, advies gevraagd
worden aan een zelf gekozen advocaat.
Bij een positief advies verleent xxxxx volledige dekking en betaalt
xxxxx alle verdere erelonen en kosten (inclusief de kosten van het
advies). Dit hangt niet af van het uiteindelijk behaalde resultaat.
Als de advocaat mijn standpunt bevestigt, moet de helft van de advieskosten
door de klant zelf betaald worden.
Als er tegen het advies in, op eigen kosten, toch een procedure wordt
gestart en er een beter resultaat wordt bekomen dan er werd geadviseerd,
dan verleent Euromex alsnog onze dekking (inclusief de kosten van de
raadpleging).
Als er advies moet gevraagd worden in toepassing van de
objectiviteitsclausule, verwacht ik de gegevens van de gekozen advocaat.
Met vriendelijke groeten,
Twee dagen erna, schrijf ik mijn verzekering aan: wat moet ik nu doen ? Ik had tussentijds al eens gebeld met een vriend die in de branche zit maar het is niet zijn specialiteit. Kreeg ik het antwoord: we hebben deze voorwaarden ingetrokken, consultatie zal op eigen kosten zijn. Ze weigeren om de communicatie (aangetekende brieven) door te geven wat ik best bizar vind.
I know, het is veel om te lezen en wss kan best wat gestructureerder. Ik probeer het ook nog allemaal te plaatsen. Ik kan het ook wel begrijpen dat voor zo'n bedrag ze hun er hun vingers niet aan willen verbranden. Naast het feit dat hij mijn ouders heeft zitten opwachten (wonen hier +-12km van) om te vertellen dat misschien een aannemer iets gedaan had want hij had dit nog niet gezien.
De afsluiting die vernield werd staat op de grenslijn.
Om af te sluiten, meerdere offertes opgevraagd, 1.2K, 900eur, 680eur en 480eur. Van dat bedrag ga ik niet wakkerliggen. Wat mijn grootste zorg is dat nadat die rechtsbijstand nu even wild gegaan is en die buur voelt dat hij 'wint' als je het zo kan noemen, dit nogmaals gaat proberen.
Voor die 480euro, couldn't care less. En dat is ook het minste van mijn zorgen; iets zegt mij just get it over with. Maar iets anders zegt dit gaat niet goedkomen als die klojo er nu mee wegkomt en het nogmaals probeert.