:strip_exif()/f/image/QAJr9iUHfnm4qi1VfH2A6j2m.jpg?f=fotoalbum_large)
Plaatje gevonden op Pinterest
"The Luggage" Is een hutkoffer gemaakt van het magische "Sapient Pearwood" (Bezield perehout)
Het beschermt de bezitten van zijn eigenaar, alsmede zijn eigenaar. Regelmatig gebeurt dit middels aggressie.
Intro / Overview
Ik heb ontzettend lang gewacht voordat ik besloot om eindelijk een forumpost te maken. En het is zo uitgebreid dat zelfs deze startpost een teaser is.In mijn favoriete boekenserie Discworld, geschreven door Sir Terry Pratchett, gaat het eerste verhaal over Twoflower. Twoflower komt uit het "Agathean empire" en is de eerste toerist op Discworld. Hij is op reis met zijn hutkoffer "The Luggage"
:strip_exif()/f/image/JmEM7xCVWDl1TIptmGa3Ylhq.jpg?f=fotoalbum_large)
Screenshot uit The Colour of Magic (2008)
In het tweede boek geeft hij Luggage aan Rincewind, de minst getalenteerde tovenaar die Discworld ooit gekend heeft. Waarom kun je lezen in de boeken
Dit is een WIP
Degenen die mijn builds vaker hebben gevolgd, weten dat ik zomaar de stekker uit het project kan trekken.In dit geval kan ik ook niet garanderen dat het niet gebeurt bij grote tegenslagen, maar ik heb het moeilijkste deel al functionerend, daarmee staat weinig in de weg tot succes.
Wat is het?
:strip_exif()/f/image/rWdY39sU2IltyGcFr1xYu8I4.jpg?f=fotoalbum_large)
Een echte autonome robot op wielen.
Autonoom wordt vaak als buzzword gebruikt, maar ik ben al zover dat ik er vertrouwen in heb dat deze robot uiteindelijk alleen gelaten kan worden, en doet wat ik verwacht.
:strip_exif()/f/image/bYDgVI3Bow011jbszSVf7Z3z.jpg?f=fotoalbum_large)
Waarom?
Vorig jaar was ik voor het eerst bij een Dutch Comic Con. In grote gezelschappen ben ik normaliter helemaal niet thuis.Ik word er vooral nerveus en overprikkeld van en ga het liefst naar huis. Dit was de eerste keer dat ik dat gevoel niet had bij een grote bijeenkomst. Ik had zelfs zonder kostuum het gevoel dat ik er bij hoorde.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JTP8bqQcUe1FeEVJ6YzQb3zc.jpg?f=user_large)
Screenshot uit The Color of Magic (2008)
Het lijkt me al lang leuk om iets met mijn creativiteit en cosplay te doen, maar als je verkleed naar zo'n conventie gaat, dan zie je mensen die een jaar lang aan een kostuum hebben gewerkt, en ik had tot nu toe niet het gevoel dat ik met iets kon komen dat volledig bij me paste waar ik ècht trots op kan zijn.
Met dit project ben ik zelf eigenlijk het accesoire (Rincewind) en de ster van de show is zijn trouwe kist.
Dat is graag waar ik sta, naast de spotlight om in diepte de achtergrond te delen.
Het is ook een excuus om al mijn vergaarde kennis te laten samenkomen in 1 project, want Boy oh boy is dit complex.
Wat is het niet
- Bullshit. Ik ben no-nonsense. - Ik hoef niets te verkopen, ik heb geen sponsors (if only) en doe dit puur voor de lol.
- 1 onderwerp - Dit topic gaat écht alle kanten op, ADHD heaven
- Veilige concepten -Veiligheid voor omstanders staat op #1 Echter: Ik werk soms niet 100% veilig. Lithium is gevaarlijk! Een robot van 40 kilo met meerdere PK's aan vermogen is gevaarlijk. Ik ken de risico's en probeer die redelijkerwijs te beperken
- Volledig AI-vrij... - Ik weet dat er genoeg AI-Slop is, en zelf ben ik er ook allergisch voor, maar inmiddels is het gebruik van een lokaal draaiend LLM wel een stuk gereedschap waar ik graag gebruik van maak. Dit heeft ook nadelen, die ik gaandeweg zal delen (foreshadowing)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sNzhgoc9PmzwOMG3Ed7VZJsa.jpg?f=user_large)
Wat kan ik als lezer verwachten
Ik kan in deze topicstart niet alles uitschrijven dat ik tot nu toe heb gedaan, dan haak je na de eerste 10 a4'tjes af.Dus ik ben van plan om per onderdeel tenminste 1 post hier onder te maken. Je kunt ze sorteren op TS, dan staan ze netjes onder elkaar.
Voor zolang ik deze post kan editen zal ik zorgen dat er linkjes in komen te staan naar de betreffende posts.
Frequentie van posts
Ik ben van plan om regelmatig wat te posten, liefst wekelijks op een vaste dag.Onderwerpen:
- Wielen/Drive systeem (hardware/elektronica)
- De Operating layer (ROS2) (heel veel specifieke kennis en software)
- LIDAR/SLAM (Magic met lasers)
- Navigatie (The rabbit hole..
Veel software) - Locatiebepaling
- De kist zelf (Hout, ijzer en plastic)
- Ultra Wideband (gaat dieper dan ik dacht)
- Batterijen
- De staf
- Connectivity
- Simulatie
Checklist
Hier volgt binnenkort (tm) een volledige lijst van items die onderdeel zijn/worden, en waar ik aan denk om toe te voegen indien de tijd dit toelaat.Binnen nu en volgende week donderdag volgt er meer.
Ik bouw rare dingen.