Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem (Ryzen 5 2600X, GTX1070Ti) is inmiddels alweer bijna 8 jaar oud, dus ik vind het tijd voor wat nieuws.
Het nieuwe systeem komt in de huiskamer te staan en gaan we gebruiken voor wat videobewerking en gamen op 1440p (o.a. Diablo3, Hogwarts Legacy, Ark Survival Evolved)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit nu te denken aan tussen de 2000 en 2500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil de huidige monitor (Dell Ultrasharp U2717D Zwart) voorlopig behouden en verder ook de standaard randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het lijstje onderaan de post gezet. Ben daarbij grotendeels uitgegaan van de BBG 1440p-game-pc. Behuizing heb ik aangepast naar de be quiet! Pure Base 501 Airflow Black omdat de aansluitingen daarbij aan de voorkant van de kast zitten. Hij komt in een vak van een bureau te staan, dus ik ben bang dat de aansluitingen op de apex air dan niet goed bereikbaar zijn.
Verder voor de alternatieve processor 9700X gekozen, voornamelijk vanwege de wens om ook videobewerking te doen.
En bij de ssd heb ik voor 4TB gekozen, zodat ik een partitie van 2TB kan aanmaken voor windows/programma’s/games en de andere 2TB voor ruwe film etc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Omdat het systeem in de huiskamer staat, is het fijn als het zo stil mogelijk is.
Ga je overklokken?
Ben ik in principe niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik graag van jullie hoor is of het systeem zo prima is. De behuizing geen problemen geeft met het bouwen. En daarnaast eventueel nog tips over de opslag. Is 1 grote ssd aan te raden, of zijn misschien 2 aparte ssd’s beter?
En uiteraard zijn alle andere tips ook van harte welkom.
Mijn huidige systeem (Ryzen 5 2600X, GTX1070Ti) is inmiddels alweer bijna 8 jaar oud, dus ik vind het tijd voor wat nieuws.
Het nieuwe systeem komt in de huiskamer te staan en gaan we gebruiken voor wat videobewerking en gamen op 1440p (o.a. Diablo3, Hogwarts Legacy, Ark Survival Evolved)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit nu te denken aan tussen de 2000 en 2500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil de huidige monitor (Dell Ultrasharp U2717D Zwart) voorlopig behouden en verder ook de standaard randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het lijstje onderaan de post gezet. Ben daarbij grotendeels uitgegaan van de BBG 1440p-game-pc. Behuizing heb ik aangepast naar de be quiet! Pure Base 501 Airflow Black omdat de aansluitingen daarbij aan de voorkant van de kast zitten. Hij komt in een vak van een bureau te staan, dus ik ben bang dat de aansluitingen op de apex air dan niet goed bereikbaar zijn.
Verder voor de alternatieve processor 9700X gekozen, voornamelijk vanwege de wens om ook videobewerking te doen.
En bij de ssd heb ik voor 4TB gekozen, zodat ik een partitie van 2TB kan aanmaken voor windows/programma’s/games en de andere 2TB voor ruwe film etc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Omdat het systeem in de huiskamer staat, is het fijn als het zo stil mogelijk is.
Ga je overklokken?
Ben ik in principe niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik graag van jullie hoor is of het systeem zo prima is. De behuizing geen problemen geeft met het bouwen. En daarnaast eventueel nog tips over de opslag. Is 1 grote ssd aan te raden, of zijn misschien 2 aparte ssd’s beter?
En uiteraard zijn alle andere tips ook van harte welkom.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9700X Boxed | € 287,99 | € 287,99 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070 XT | € 710,99 | € 710,99 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 501 Airflow Black | € 83,79 | € 83,79 |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 31,45 | € 31,45 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 458,59 | € 458,59 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650e (2025) Zwart | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Interne SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 354,- | € 354,- |
| Totaal | € 2.160,71 | |||