Vraag

• maikelpeanut
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-01 09:13
Beste tweakers,

Onze nieuwbouw woning uit 2024 heeft een volledig geïsoleerde garage (net zo goed geïsoleerd als de woning). Ik heb deze ruimte opgesplitst en een bijkeuken gecreëerd van circa 7m2. Tussenwand die ik heb gezet is ook geïsoleerd. In de ruimte zit helaas geen vloerverwarming zoals in de rest van de woning, dus in de winter wordt het er behoorlijk koud, ondanks de goede isolatie. Ik zit daarom toch te kijken naar een elektrische radiator, deze kan ik nog goed kwijt aan de wand en is makkelijk aan te sluiten. Andere opties zijn er denk ik niet want bijkeuken is al helemaal afgewerkt. Voornaamste doel is om de echte kou eruit te krijgen, dus verwarming tot zo'n 17 graden is al prima. Is er iemand met ervaring v.w.b. zo'n situatie? En gaat dit mij heel veel stroom kosten?

Alle reacties

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:11
Of het veel stroom gaat kosten is afhankelijk hoeveel je daar bent. Als je er 2 uur per week bent, is een elektrische radiator prima. Ga je daar dagelijks 10u stoken, zal het aantikken.

Is een airco geen optie?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Goed nadenken of er misschien toch een CV leiding getrokken kan worden.

Er zal een paar 100W nodig zijn om de ruimte op temperatuur te houden, dus dat gaat gewoon hard optellen.

Die paar 100 gaat niet zo moeilijk zijn met een geventileerd Jaga convector op vloerverwarming temperatuur.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:40
Waarom.koop.of.leen je niet een elektrisch kacheltje van 1000-1200W? Kun je weekje testen. Zal max 30 euro aan spul.kosten.

• ErickN
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 13:07
Heeft de hele garage geen verwarming of alleen het keuken gedeelte niet? En moet de gewenste temperatuur naar 17°C (het wordt er kouder) of het is er 17°C maar moet warmer?

Een electrische kachel verbruikt stiekem best veel stroom. Behalve als je die, zoals eerder genoemd, alleen maar voor even gebruikt.

Is het totaal onverwarmd:
CV leiding trekken
Monobloc airco installeren
Diesel Heater installeren

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Fr33z schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 19:42:
Waarom.koop.of.leen je niet een elektrisch kacheltje van 1000-1200W? Kun je weekje testen. Zal max 30 euro aan spul.kosten.
Zet er dan wel even een smart plug met energie meting bij… IKEA inspelnung voor €8 bijvoorbeeld (mits uitleesbaar met IKEA of ander zigbee smarthome systeem)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1