Marterverjager monteren op accu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:51
Goedemiddag,

Hoe kan ik een marterverjager monteren op de accu? Heeft iemand ervaring met onderstaand en de oplossing?

Ik heb een verjager die gemonteerd kan worden door het moertje op de pool los te draaien en daar dan het draadje van de verjager tussen te steken.

De + (rood) is makkelijk bij te komen.
De - (zwarte) zit ver achterin, hoe kom ik hier bij?

Het is een Ford Kuga uit 2017.

Bedankt alvast.

Hierbij een situatie foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3OgArqX4GyOnY6ldty0NF41vGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQpN3uWnuZi7YGmvI2LRxSV6.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:36
Niet ergens een andere bout die in het chassis gaat?

En zit er wel een zekering bij?

En zijn deze dingen wel legaal? Meen wel eens gelezen te hebben dat ze beschermd zijn en je ze niet actief mag verjagen

[ Voor 41% gewijzigd door 418O2 op 14-01-2026 16:45 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:44
Het zou helpen als je erbij vertelt welke auto je hebt.
418O2 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 16:45:
Niet ergens een andere bout die in het chassis gaat?

En zit er wel een zekering bij?

En zijn deze dingen wel legaal? Meen wel eens gelezen te hebben dat ze beschermd zijn en je ze niet actief mag verjagen
Je mag ze niet doden. Maar verjagen, ook met iets wat geluid maakt, mag wel, volgens de ANWB: https://www.anwb.nl/auto/...el/steenmarter-in-je-auto

[ Voor 82% gewijzigd door Hahn op 14-01-2026 16:46 ]

The devil is in the details.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Even accu loshalen, of een schroef op het chassis.

Hoeveel stroom trekt dat ding? Kans dat je na een paar dagen stilstand met een lege accu staat...

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Dragonfly83
Er loopt een zwarte kabel van de accu naar het chassis die met een schroef vast zit, daar zou die dus op kunnen? Ik denk dat dit er ook zit voor startkabels/jumpstarter?
En stel ik zou de auto met een jumpstarter moeten starten, kan die verjager dan erop blijven zitten?
De verjager heeft geen zekering.
Kan op 2 manieren gebruikt worden, of voeden met een usb kabel vanuit sigaretten aansteker/usb poort(in de cabine laten liggen) of rechtstreeks op de auto accu. (Wat zouden jullie doen?)
De waardes die in het boekje staan zijn:
DC5-12V
220mA/5V - 120mA/12V

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Das veel te veel, is je accu zo leeg / kapot.

Overigens is het hele chassis van de auto de min. De zwarte kabel zit aan het chassis.

[ Voor 50% gewijzigd door Navi op 14-01-2026 22:32 ]

• Dragonfly83
Hierbij nog wat aanvullende informatie.

Automatische werkcyclus
100% Veilig! Overspanningsbeveiliging, hitte- en vochtbestendig
Gekeurd en getest volgens Europese Wet- en Regelgeving
Vrijwel geen stroomverbruik (0,1W)

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:19
Er zit geen zekering in maar wel een overspanningsbeveiliging?
Brand er bij overspanning dan een draadje door of zo?
Wanneer je dat ding uit China hebt laten komen dan zou ik nog wel 3 keer nadenken alvorens te monteren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
iemand die 100% veilig! moet noteren op zijn product... dat is erg bijzonder.
Stroomverbruik van 0.1 W? Als ik rekensom maar van 0,22A * 5V = 1W, niet 0,1 W, dus ik zou dit product snel overslaan. De getallen die erop staan kloppen een factor 10 niet...

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:27
Dit is een goede marter verjager op batterijen. Met 4x AA Alkaline houdt die het bij mij zeker 6+ maanden vol (en de marter heb ik niet meer gezien, wel één keer gehoord :P ).

https://www.amazon.com.be...ler-Contact/dp/B076KK2CL3
Pagina: 1