Toon posts:

Bluetooth veiligheid lekken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers

Voor school doe ik een onderzoek naar de veiligheid van bluetooth en ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die dit al eerder hebben gedaan.
Ik moet dus onderzoeken welke veiligheids lekken er in bluetooth zitten en die door middel van een demo presenteren

Op internet heb ik al wel wat leuks gevonden maar de pagina waar het allemaal was uit gelegt bestaat dus niet meer
Er werd op die pagina uitgelegt hoe ik het bluetooth device adress (BD_ADDR) kon veranderen

Om het maar populair te zeggen wie is het zelf al gelukt om bluetooth te "hacken"
Of wie weet een leuke pagina waar ik deze info kan vinden

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ten 1e is men hier niet al te blij met hack gerelateerde stuff, ten 2e is het hulp bij huiswerk waar dit forum niet echt voor bedoeld is & ten 3e staat het in het verkeerde subforum...

maar misschien is er toch nog iemand zo vriendelijk je te helpen voordat er een slotje op komt. Ikzelf heb er geen verstand van :)

Verwijderd

Topicstarter
Waar zou deze post dan beter op zijn plaats zijn?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:26
Kan de inhoud van het vorige bericht wellicht getrashed worden? De gestelde vraag is namelijk op zijn plaats in een 'tweakers' forum. Uiteraard gaat de vraagsteller zijn power-point presentatie op het web publiceren en hier de url neerdumpen ;)

Kan google die pagina niet voor je uit hun cache toveren?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:26
Misschien vreemd, maar ff googlen levert direct een site met de flaws die jij noemt, incl. plaatjes:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=BD%5FADDR+security

Verwijderd

Topicstarter
Op google kan ik alleen vinden dat het kan. maar niet hoe ,wat en waar.
en aangezien ik het zonde vind om het wiel opnieuw uit te vinden dacht ik dat er hier wel mensen waren die er al wat mee ervaring mee hadden

Natuurlijk hoeft het geen how-to te zijn.. maar een hint zou al wel erg goed zijn

Persoonlijk denk ik dat er hardware matig het een en ander veranderd moet worden om dat het BD_ADDR waarschijnlijk in een rommetje zal zitten...

maar als het software matig kan zou dat zowel hardware(= geld) als tijd besparen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 21:39 schreef Rukapul het volgende:
Misschien vreemd, maar ff googlen levert direct een site met de flaws die jij noemt, incl. plaatjes:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=BD%5FADDR+security
ik weet het, ik heb al een mailtje gestuurd naar Cathal Mc Daid
maar die had alleen een theorie onderzoek gedaan, en geen practijk
Pagina: 1