• pringelen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:14
Mijn tv( Philips 50PUK6809) is inmiddels alweer zo’n 10 jaar oud en ik vind het tijd voor een nieuwe. Mijn budget is maximaal €1000, dus ik verwacht dat ik wat moet inleveren op bepaalde kwaliteitsaspecten.

Op de site van Xiaomi kwam ik deze tv tegen Xiaomi TV S Pro Mini LED 55 2026 €699.

Het gebruik is vrij simpel: voornamelijk films en series kijken. Op dit moment gebruik ik nog een Mi Box, maar die wordt met deze tv overbodig omdat er Google TV op zit en daarmee dezelfde functies biedt die ik nu via de Mi Box gebruik. Verder heb ik een soundbar aangesloten zodat de boxen van de tv niet gebruikt hoeven te worden.

Het enige waar ik nog over twijfel is het type scherm: QD‑Mini LED in plaats van OLED. Ik vind het lastig om in te schatten hoeveel verschil dat in de praktijk maakt voor mijn gebruik.

Heeft iemand ervaring met dit model of met QD‑Mini LED in het algemeen vergeleken met OLED?

[ Voor 4% gewijzigd door pringelen op 14-01-2026 14:57 ]

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
Niet aan beginnen, voor films en series kun je beter een OLED TV kopen mits er geen directe zonlicht op valt en je voornamelijk in de avonden/ bij weinig omgevingslicht kijkt.Voor 999 euro heb je een goede Philips OLED TV.

Binnenkort zijn er weer de BTW-vrije dagen bij de Mediamarkt, dan kun je een LG 55'' B5 voor ~ 830 euro kopen. Of nu een LG 55'' C5 voor 989 euro.

De C5 biedt de beste beeldkwaliteit gevolgd door de Philips en erna de B5. Alle genoemde modellen zijn beter dan de Xiaomi.

• pringelen
  • Registratie: Augustus 2012
Bedankt voor de info. Dit maakt mijn keuze duidelijk, dus geen Xiaomi omdat deze techniek gewoon achterloopt.

Als de tv groter dan 55 inch wordt, komt die niet in de kamer te staan. Dus dat mkaat mijn keuze ook makkelijker.

Ik ga de deals bij MediaMakrt binnekort in de gaten houden!