We indexeren simpelweg geen attributen van tags, dus ook geen gelinkte url's (alleen de linktekst).
De vraag is wanneer we dat wel zouden doen, dat niet weer heel veel 'ruis' oplevert voor zoektermen die corresponderen met bijvoorbeeld veelgebruikte domeinen zoals 'google' of 'github'. Als ik informatie zoek over Google, dan heb ik niet direct geinteresseerd in posts die een link naar Google bevatten.
Ergo; ik vind dit een lastige kwestie en weet ook niet precies hoe we dit beter zouden kunnen doen.
De vraag is wanneer we dat wel zouden doen, dat niet weer heel veel 'ruis' oplevert voor zoektermen die corresponderen met bijvoorbeeld veelgebruikte domeinen zoals 'google' of 'github'. Als ik informatie zoek over Google, dan heb ik niet direct geinteresseerd in posts die een link naar Google bevatten.
Ergo; ik vind dit een lastige kwestie en weet ook niet precies hoe we dit beter zouden kunnen doen.
Intentionally left blank
De domeinen niet indexeren maar de rest wel?crisp schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:41:
We indexeren simpelweg geen attributen van tags, dus ook geen gelinkte url's (alleen de linktekst).
Maar soms wil je juist het domein wel vinden. Jij gaf bijvoorbeeld een link in je startpost, maar als ik op 'tweakers.net' zoek, dan wordt die niet gevonden.Toppe schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 16:58:
[...]
De domeinen niet indexeren maar de rest wel?
Wat het lastiger maakt is dat de URL/domein niet zichtbaar is in je post, en dus ook niet gehighlight kan worden, als 'ie wel gevonden zou worden.
The devil is in the details.
True. En eventueel een [git] tag die automatisch wordt gemaakt vanaf een URL dan?Hahn schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 17:03:
[...]
Maar soms wil je juist het domein wel vinden. Jij gaf bijvoorbeeld een link in je startpost, maar als ik op 'tweakers.net' zoek, dan wordt die niet gevonden.
Wat het lastiger maakt is dat de URL/domein niet zichtbaar is in je post, en dus ook niet gehighlight kan worden, als 'ie wel gevonden zou worden.
/f/image/rnlSQqNsGuEyKoqIfwRkPPIw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9uuUWUEK9g0HWsZgs8imNYP1.png?f=fotoalbum_large)