Microsoft 365 Basic en nog steeds last van spam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:04
Hoi,

Ik maak al bijna een jaar gebruik van het Microsoft 365 Basic abonnement.
Een abonnement voor één persoon met 100 GB cloudopslag met bescherming tegen ransomware voor foto's en bestanden, veilige e-mail zonder advertenties en doorlopende klantenondersteuning.
  • Voor één persoon
  • Gebruik op meerdere apparaten tegelijkertijd
  • Werkt op internet, iOS en Android
  • 100 GB beveiligde cloudopslag
  • Bescherming tegen ransomware voor foto's en bestanden in OneDrive
  • Beveiligde Outlook-web- en mobiele e-mail en agenda's zonder advertenties
  • Neem contact op met ondersteuningsexperts om hulp te krijgen wanneer je het nodig hebt
Helaas heb ik nog steeds last van enorm veel spam. Het merendeel komt in de map ongewenste e-mail, maar soms komen spamberichten ook in de postvak in. Ik rapporteer al een jaar lang alle spam berichten, maar ik heb het idee dat dit niet helpt. Wat zijn jullie ervaringen? Vooral het punt (Beveiligde Outlook-web- en mobiele e-mail en agenda's zonder advertenties) heeft mij overgehaald om dit abonnement van € 2 per maand te nemen, maar volgens mij is het enige voordeel voor mij dat ik geen advertenties zie..

Alle reacties

• TjibbeBuijsman
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17:27
Als de meeste spam in de ongewenste mail map komt, dan functioneert het systeem volgens mij prima. Een enkel bericht wat toch door een spamfilter niet als spam wordt beoordeelt zal blijven bestaan, dit is het spelletje tussen spammers en spamfilters.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:40
Het is ook maar net wat je definitie is van spam, nieuwbrieven/aanbieden e.d. van legitieme bedrijven komen gewoon binnen. Outlook kan niet weten of dat spam is of niet, aan alle voorwaarden voor legitieme mail wordt voldaan. (SPF, Dmarc, betrouwbaar bedrijf)

Post eens wat voorbeelden?

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:04
@vassago ik zou de inhoud van de e-mail maar even niet posten, maar bijv: noreply@urbane-1.firebaseapp.com en noreply@marly07-62744.firebaseapp.com

Het zijn echt spamberichten en absoluut geen nieuwsbrieven o.i.d. Daar meld ik mij altijd voor af en die krijg ik gelukkig ook niet.

@TjibbeBuijsman het probleem is dat ik dagelijks minimaal 10 spamberichten krijg in de map ongewenste e-mail. Het werkt inderdaad, maar er komen ook regelmatig valide e-mails in die map terecht. Je moet er dus één voor één door en de map echt dagelijks onderhouden...

[ Voor 13% gewijzigd door turkeyhakan op 14-01-2026 08:20 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:46

D4NG3R

kiwi

:)

Basic heeft geen betere beveiliging/filters dan dat een gratis account heeft, en het is daar al een paar jaar een puinhoop: Sinds paar maanden spam welke ik niet kan stoppen (hotmail)

Ik heb zelf m'n heil ergens anders gezocht. Ik was er een beetje klaar mee aangezien ook steeds meer legitieme mail in de ongewenst folder terecht kwam.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 14-01-2026 08:59 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken