Mijn inmiddels 7+ jaar oude systeem is, ondanks de upgrades, wel aan vervanging toe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
photoshop (veel), gamen (overwegend MMORPG, PvP, ook veel)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het liefst onder de € 5000,00 blijven, uitschieter is de monitor uitvoering: Samsung Odyssey OLED G9 G93SD 49" Zilver omdat ik nu nog de, inmiddels 6 jaar oude, versie met 3850x1080 gebruik, maar dat is zonodig uit te stellen naar een (iets) later tijdstip.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet echt, hooguit een Samsung 960 EVO 1TB en een 2,5 SATA-600 ssd's
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nvidia Geforce RTX 5080 omdat Photoshop daar op geoptimaliseerd is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus, omdat ik daar al 20+ jaar steevast voor kies, maar het is geen harde eis.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Full tower, veel ruimte en wederom omdat ik dat altijd gebruikt heb. Vooralsnog heb ik een luchkoeler op mijn wenslijst staan maar een AIO zou ik ook niet vervelend vinden
Ga je overklokken?
Nee, geen overklok aspiraties meer, dat is met de Intel Pentium periode wel gestopt, imho is de potentiele winst verwaarloosbaar geworden
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of ik een system heb bedacht waarvan de componenten bij elkaar passen en of ik betere en/of goedkopere componenten moet kiezen.
Geld speelt altijd een rol, ik koos steevast voor de net onder de allernieuwste/snelste spullen (omdat die toch al snel gepasseerd zouden zijn). De videokaart is een nu een ander verhaal omdat die prijzen echt niet leuk meer zijn dus neem ik genoegen met een 5080.
Ik heb mijn systemen altijd zelf gebouwd en aangepast (t/m custom waterkoeling) maar nu ik alles tegelijk nieuw doe laat ik dat graag aan de leverancier over.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
photoshop (veel), gamen (overwegend MMORPG, PvP, ook veel)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het liefst onder de € 5000,00 blijven, uitschieter is de monitor uitvoering: Samsung Odyssey OLED G9 G93SD 49" Zilver omdat ik nu nog de, inmiddels 6 jaar oude, versie met 3850x1080 gebruik, maar dat is zonodig uit te stellen naar een (iets) later tijdstip.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet echt, hooguit een Samsung 960 EVO 1TB en een 2,5 SATA-600 ssd's
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nvidia Geforce RTX 5080 omdat Photoshop daar op geoptimaliseerd is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus, omdat ik daar al 20+ jaar steevast voor kies, maar het is geen harde eis.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Full tower, veel ruimte en wederom omdat ik dat altijd gebruikt heb. Vooralsnog heb ik een luchkoeler op mijn wenslijst staan maar een AIO zou ik ook niet vervelend vinden
Ga je overklokken?
Nee, geen overklok aspiraties meer, dat is met de Intel Pentium periode wel gestopt, imho is de potentiele winst verwaarloosbaar geworden
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of ik een system heb bedacht waarvan de componenten bij elkaar passen en of ik betere en/of goedkopere componenten moet kiezen.
Geld speelt altijd een rol, ik koos steevast voor de net onder de allernieuwste/snelste spullen (omdat die toch al snel gepasseerd zouden zijn). De videokaart is een nu een ander verhaal omdat die prijzen echt niet leuk meer zijn dus neem ik genoegen met een 5080.
Ik heb mijn systemen altijd zelf gebouwd en aangepast (t/m custom waterkoeling) maar nu ik alles tegelijk nieuw doe laat ik dat graag aan de leverancier over.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core Ultra 9 285K Boxed | € 544,71 | € 544,71 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix Z890-F GAMING WIFI | € 349,90 | € 349,90 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 OC Edition | € 1.399,- | € 1.399,- |
| 1 | Behuizingen | ASUS ROG Strix Helios Zwart | € 256,99 | € 256,99 |
| 1 | Monitors | Samsung Odyssey OLED G9 G93SD 49" Zilver | € 972,99 | € 972,99 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 99,20 | € 99,20 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH64GX5M2B6000C30 | € 899,- | € 899,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2024) | € 147,- | € 147,- |
| 1 | Interne SSD's | Samsung 9100 Pro, met heatsink 4TB | € 519,- | € 519,- |
| Totaal | € 5.187,79 | |||
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀