LG G5 77 of Samsung S95F 77 of iets anders icm soundbar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 04:17
Hallo,

Ik zoek een?
Een 77 inch OLED TV voor een donkere kamer, vooral voor films, series, anime en ook immersive gaming, plus een premium soundbar set.

Wat is je budget?
Rond €2.800 tot €3.700 totaal voor TV plus soundbar, afhankelijk van acties en bundelkorting. Idealiter rond €2.900 als de deal klopt.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga het gebruiken in een donkere kamer voor films, series en anime, en daarnaast regelmatig voor immersive gaming (PC en console).
Ik heb al een ASUS ROG Swift OLED PG32UCDMR monitor en ik vind QD-OLED kleurvolume erg goed. Ik wil dus een TV die ook in HDR mooie kleurimpact heeft, maar ik twijfel tussen glossy versus matte, Dolby Vision wel of niet, en beeldverwerking.
Ik wil vooral een zo cinematic mogelijk beeld met goede HDR, goede motion, lage input lag, VRR, 4K tot 120/144/165Hz en goede upscaling. Audio wil ik via een high-end soundbar met Atmos.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel tussen:

LG G5 77 inch + stand + Samsung HW-Q990F, totaal rond €3.720

Samsung S95F 77 inch + Samsung HW-Q990F, bundeldeal rond €2.860
Beide opties hebben 5 jaar garantie.

Welke vragen heb je hier nog over?

Welke combinatie past het beste bij mijn gebruik in een donkere kamer, films/series/anime en immersive gaming, en waarom?

Hoe groot is het verschil in beeldkwaliteit tussen LG G5 en Samsung S95F in de praktijk, vooral voor dark-room contrast, HDR, motion en upscaling?

Is de matte “glare-free” coating van de S95F in een donkere kamer een nadeel of valt dat mee?

Hoe erg is het ontbreken van Dolby Vision op de Samsung als ik vooral eigen content kijk en HDR10 of HDR10+ kan kiezen?

Zijn er nog acties zoals cashback of extra bundelkorting waar ik rekening mee moet houden, en zijn die combineerbaar met deze deal?

Alvast bedankt.

[ Voor 71% gewijzigd door Voyarch op 14-01-2026 01:23 ]

Alle reacties

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:22

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Voyarch Wil je dit format zo uitgebreid mogelijk invullen? En vertel daarbij ook zo waarom je bij deze 2 modellen bent uitgekomen.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Dat is niet om je te plagen, maar om ervoor te zorgen dat je ons zoveel mogelijk houvast geeft bij jouw zoektocht, waardoor de antwoorden beter passend voor jou situatie zullen zijn.

Ik heb ook je topictitel even aangepast zodat hij wat duidelijker is over de keuze waarover je nadenkt.

Your Friendly Neighborhood Moderator