Vakantie China, SIM, Betaal App, Telefoon vragen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:37
In april ga ik naar Noord Vietnam en wil dan ook 4 dagen naar China voor de rijst terrassen van Yuanyang deze staan dan onder water en ziet er dan schitterend uit.

Iemand ervaring met het verblijven in China, ik wilde sowieso mijn dagelijkse telefoon uitzetten en een oud toestel meenemen (overdreven of een goed idee) voor internet en eventueel betalen via een App, is dit aan te raden betalen via een App, zo ja welke en hoe gaat dit in zn werk? Of gaat betalen met een CC net zo makkelijk, ik zit alleen maar in toeristen gebied.

Alle reacties

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:42
must have apps

alipay koppelen aan cc
wechat (alternatieve betaalapp)
maps.me (vervanger voor google maps)
een stuk of 3 vpns van te voren geïnstalleerd, verdiep je van te voren welke vpns nog werken op dat moment. (alles van google inclusief whatsapp wordt geblokkeerd) eveneens veel andere apps. Te omzeilen met een werkende vpn.
Telefoon met esim

pinnen kan uit de muur, maar verdiep je in het pinnen. Hij geeft eerst het geld, dan moet je op een knop drukken en dan komt je pas eruit: anders bankpas kwijt. Gelukkig staat het er in het Engels bij. Wat contant geld mee is een goed idee, al accepteren ze het niet overal.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:57
vorige jaar in China geweest, eerste reactie van deze kaaskoop was: geld pinnen.. maar achteraf heb ik alles via Alipay kunnen betalen (cash keken ze mij gek aan zelfs?) pinnen dus niet nodig maar wel een creditcard die gekoppeld is aan Alipay dan kan je gewoon alles doen.

Heb een simkaart (e-sim!) gekocht speciaal voor buitenlanders, kon ook gewoon Google,Whatsapp en alles doen zonder VPN. ideaal.

A wise man's life is based around fuck you

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:07

g0tanks

Moderator CSA
Contant geld is niet nodig. Je kan vrijwel overal betalen met Alipay, zelfs op het platteland. Wel even van te voren downloaden en koppelen aan je credit card inderdaad.

Voor kaarten zou ik zelf AMap aanraden, hoewel Apple Maps ook degelijk is in China als je een iPhone hebt.

VPN is niet per se nodig als je een goede eSIM hebt. Bijvoorbeeld: https://www.trip.com/things-to-do/detail/57042119/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:42
Waarom je wel wat cash nodig hebt: ze accepteren het lang niet overal, maar je bent wel erg afhankelijk geworden van die ene mobiel. Een reserve mee hebben zou wel zo veilig zijn. Bij een defect, het niet kunnen installeren van het mobiel internet (wat mij is overkomen) of het falen van alipay, dan zit je meteen in de problemen en dan is het wel handig om op het vliegveld een sim kaartje te kopen of een taxi te nemen van je cash geld.

• ramrodwillem
Thx , ik wilde sowieso alle bruikbare Apps specifiek voor China op mn 2e telefoon zetten ik vind dat prettiger dan mn dagelijkse telefoon te voorzien van VPN, ook dit schijnt niet altijd goed te gaan.

Net Alipay er op gezet en gekoppeld,ging prima.
In Vietnam gebruik ik altijd Grab voor vervoer per taxi, wat werkt in China goed?

Mag je eigenlijk een drone China mee naar binnen nemen?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:07

g0tanks

Moderator CSA
ramrodwillem schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 21:21:
Net Alipay er op gezet en gekoppeld,ging prima.
In Vietnam gebruik ik altijd Grab voor vervoer per taxi, wat werkt in China goed?
In China gebruikt men DiDi. Die kun je als losse app installeren, of als mini app binnen AliPay gebruiken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• ramrodwillem
Ah ja ik zie het in die Alipay App.
Pagina: 1