Ik wil een NUC of barebone aanschaffen om te dienen als een nextcloud server en nog wat meer taken wanneer ik er aan toe kom.(webserver, minecraft, kodi/plex, etc) en ik zit te denken welke hardware ik wil aanschaffen. De bedoeling dat het ding debian gaat draaien als server OS en hopelijk de services als docker images. Voor nextcloud wil het van buiten mijn netwerk bereikbaar hebben om fotos op te slaan en mijn agenda.
Zuinigheid is absoluut een pre, maar ik heb nog wat hardware liggen waardoor een NUC met een Intel N200 niet direct gaat lukken. Hardware die ik heb liggen vanwege een stukke Dell laptop:
Wat ik nu toe gevonden heb is:
uitvoering: ASUS NUC 15 Pro, Tall Kit, Core 3 100U
uitvoering: MSI Cubi NUC 1M-014BEU
uitvoering: ASUS NUC 14 Pro Core 3 100U (met 2,5" bay)
Het liefste had ik een n200 gekocht omdat die ~100 euro goedkoper is en een stuk zuiniger (bijvoorbeeld de uitvoering: Gigabyte BRIX GB-BNIP-N200), maar die heeft alleen 1 DDR4 sodimm slot.
Iemand nog een beter idee of tips?
Zuinigheid is absoluut een pre, maar ik heb nog wat hardware liggen waardoor een NUC met een Intel N200 niet direct gaat lukken. Hardware die ik heb liggen vanwege een stukke Dell laptop:
- 2x 16 GB SK Hynix DDR5 SODIMM module
- 1 TB SSD 80mm
- 256GB SSD 80mm
Wat ik nu toe gevonden heb is:
uitvoering: ASUS NUC 15 Pro, Tall Kit, Core 3 100U
uitvoering: MSI Cubi NUC 1M-014BEU
uitvoering: ASUS NUC 14 Pro Core 3 100U (met 2,5" bay)
Het liefste had ik een n200 gekocht omdat die ~100 euro goedkoper is en een stuk zuiniger (bijvoorbeeld de uitvoering: Gigabyte BRIX GB-BNIP-N200), maar die heeft alleen 1 DDR4 sodimm slot.
Iemand nog een beter idee of tips?
[ Voor 10% gewijzigd door Standeman op 13-01-2026 21:17 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.