Gevraagd feedback of hier rare dingen inzitten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem voor onze jongste. Die 'gamede' tot voor kort op het familie-systeem in de kamer, maar de (leef)tijd is gekomen dat hij meer wil en dat ook prima op zijn kamer kan doen. Daarnaast wil hij gaan leren programmeren.
Gamen zal voornamelijk minecraft zijn, wat oudere games als (open)RCT, maar zijn interesse is nu ook gewekt door bijvoorbeeld ARK: Survival ascended. Doel is 1080p met betere settings. Ik verwacht er wel een 4k scherm bij te zetten, maar het gamen is prima als dat op 1080p is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum is 1000 euro. En dan zijn wel verder gegaan dan we wouden, maar ja...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledig systeem, dwz kast met inhoud
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar AMD als processor, maar laat me graag overtuigen als intel een betere keuze is
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet specifiek. Ik ga uit van gamen op 1080p
Voor het de wens om te programmeren is het al gauw goed
Ga je overklokken?
Nee
Ik heb wel een OC versie van de videokaart geselecteerd, maar dat is puur financieel gedreven, is een tientje goedkoper
Wat verwacht je van ons?
Is het een logische combinatie die ik hier bij elkaar gesprokkeld heb. Ik heb me wat laten lijden door de systeem eisen die bij ARK zelf aangegeven worden.
Ik ben voor een AM4 systeem gegaan vanwege de kosten en toch 32GB RAM. Ik verwacht niet dat we dingen in de toekomst zullen upgraden. Als het systeem echt begint te piepen en kraken gaan we wel kijken hoe we het oplossen (nieuw systeem waarschijnlijk)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem voor onze jongste. Die 'gamede' tot voor kort op het familie-systeem in de kamer, maar de (leef)tijd is gekomen dat hij meer wil en dat ook prima op zijn kamer kan doen. Daarnaast wil hij gaan leren programmeren.
Gamen zal voornamelijk minecraft zijn, wat oudere games als (open)RCT, maar zijn interesse is nu ook gewekt door bijvoorbeeld ARK: Survival ascended. Doel is 1080p met betere settings. Ik verwacht er wel een 4k scherm bij te zetten, maar het gamen is prima als dat op 1080p is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum is 1000 euro. En dan zijn wel verder gegaan dan we wouden, maar ja...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledig systeem, dwz kast met inhoud
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar AMD als processor, maar laat me graag overtuigen als intel een betere keuze is
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet specifiek. Ik ga uit van gamen op 1080p
Voor het de wens om te programmeren is het al gauw goed
Ga je overklokken?
Nee
Ik heb wel een OC versie van de videokaart geselecteerd, maar dat is puur financieel gedreven, is een tientje goedkoper
Wat verwacht je van ons?
Is het een logische combinatie die ik hier bij elkaar gesprokkeld heb. Ik heb me wat laten lijden door de systeem eisen die bij ARK zelf aangegeven worden.
Ik ben voor een AM4 systeem gegaan vanwege de kosten en toch 32GB RAM. Ik verwacht niet dat we dingen in de toekomst zullen upgraden. Als het systeem echt begint te piepen en kraken gaan we wel kijken hoe we het oplossen (nieuw systeem waarschijnlijk)
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Tray | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | Moederborden | ASRock B550M-HDV | € 68,99 | € 68,99 |
| 1 | Videokaarten | INNO3D GeForce RTX 5060 TWIN X2 OC | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Behuizingen | Jonsbo D41 STD Wit | € 60,91 | € 60,91 |
| 1 | Processorkoeling | Sharkoon A40 Zwart | € 24,99 | € 24,99 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power 11 450W | € 50,74 | € 50,74 |
| 1 | Interne SSD's | Kingston NV3 M.2 2280 (retail) 1TB | € 116,90 | € 116,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 960,43 | ||
"The generation of random numbers is too important to be left to chance." - Robert Coveyou