Basic basic game systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ChecKege
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:40
Gevraagd feedback of hier rare dingen inzitten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem voor onze jongste. Die 'gamede' tot voor kort op het familie-systeem in de kamer, maar de (leef)tijd is gekomen dat hij meer wil en dat ook prima op zijn kamer kan doen. Daarnaast wil hij gaan leren programmeren.
Gamen zal voornamelijk minecraft zijn, wat oudere games als (open)RCT, maar zijn interesse is nu ook gewekt door bijvoorbeeld ARK: Survival ascended. Doel is 1080p met betere settings. Ik verwacht er wel een 4k scherm bij te zetten, maar het gamen is prima als dat op 1080p is.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum is 1000 euro. En dan zijn wel verder gegaan dan we wouden, maar ja...

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledig systeem, dwz kast met inhoud

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar AMD als processor, maar laat me graag overtuigen als intel een betere keuze is

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet specifiek. Ik ga uit van gamen op 1080p
Voor het de wens om te programmeren is het al gauw goed

Ga je overklokken?
Nee
Ik heb wel een OC versie van de videokaart geselecteerd, maar dat is puur financieel gedreven, is een tientje goedkoper :)

Wat verwacht je van ons?
Is het een logische combinatie die ik hier bij elkaar gesprokkeld heb. Ik heb me wat laten lijden door de systeem eisen die bij ARK zelf aangegeven worden.
Ik ben voor een AM4 systeem gegaan vanwege de kosten en toch 32GB RAM. Ik verwacht niet dat we dingen in de toekomst zullen upgraden. Als het systeem echt begint te piepen en kraken gaan we wel kijken hoe we het oplossen (nieuw systeem waarschijnlijk)
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5700X Tray€ 149,90€ 149,90
1MoederbordenASRock B550M-HDV€ 68,99€ 68,99
1VideokaartenINNO3D GeForce RTX 5060 TWIN X2 OC€ 289,-€ 289,-
1BehuizingenJonsbo D41 STD Wit€ 60,91€ 60,91
1ProcessorkoelingSharkoon A40 Zwart€ 24,99€ 24,99
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS€ 199,-€ 199,-
1Voedingenbe quiet! System Power 11 450W€ 50,74€ 50,74
1Interne SSD'sKingston NV3 M.2 2280 (retail) 1TB€ 116,90€ 116,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 960,43

"The generation of random numbers is too important to be left to chance." - Robert Coveyou

Alle reacties

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik zou in dit geval echt even de Vraag & Aanbod in de gaten houden. Een geheel nieuw AM4 systeem kopen vind ik over het algemeen eigenlijk zonde van het geld hoewel je op zich een mooi setje hebt samengesteld. Zeker als ik hoor dat het ook eigenlijk liefst nog wat lager mag. categorie: Pc's

Bijvoorbeeld zo iets: v&a aangeboden: Game PC - Ryzen 7 5700X3D | RTX 3070 | 32GB RAM

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 13-01-2026 18:17 ]

youtube.com/@hisrep

• DutchGamer1982
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06:36
ik zou die 5060 vervangen voor een 9060xt
-> is iets sneller en 16GB vram is wel aan te raden

en wellicht een beter moederbord.
**dit moederbord heeft een alc 887 audiochip, ik zou toch voor een kiezen met een alc 1220 audiochip.
**ook heb je maar 1 m.2 slot, een moederbord met 2 m.2 sloten laat je er nog een bijsteken in de toekomst. (1tb is best snel vol)

voeding is wel atx 3.1, maar slechts "bronze rated" ik zou vandaag de dag wel voor gold rated gaan.

en idd tweedehands iets kopen en dan een gpu/m.2/ram bijsteken is vaak goedkoper.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchGamer1982 op 13-01-2026 18:15 ]

• ChecKege
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:40
Dank voor jullie reacties.
Ik heb ook al even naar tweedehands gekeken, maar die zou ik wel graag zelf ophalen en dus iets in de buurt. Dat maakt de spoeling dunner. Niet dat ik verzender niet zou vertrouwen als die goede reviews heeft, het gaat meer om de vervoerder.

Ik puzzel nog even verder en zal ook de V&A in de gaten houden.

"The generation of random numbers is too important to be left to chance." - Robert Coveyou