Signal-oprichter brengt opensource AI-bot Confer uit met…

Pagina: 1
Acties:

• Privacyfreak
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09:16
Artikel: nieuws: Signal-oprichter brengt opensource AI-bot Confer uit met end-to-end-e...
Auteur: @JaspB

In het artikel staat "De maker en oprichter van Signal, hacker Moxie Marlinspike" maar hij is reeds weg bij Signal. Uiteraard nog steeds de oprichter, maar het woordje 'maker' is wellicht niet meer helemaal accuraat. Initieel wel gemaakt natuurlijk, maar misschien beter "Bedenker". Ik denk dat het een relevante nuance is die mist in het artikel (eventueel later in het artikel)

[ Voor 12% gewijzigd door Privacyfreak op 13-01-2026 17:41 ]

• JaspB
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:05

JaspB

Nieuwsredacteur
Hm, tsja, persoonlijk vind ik dat iemand nog altijd maker van iets is ook als die persoon er nu niet meer werkt of bij betrokken is. Maar ik snap door je comment dat mijn formulering ook valt op te vatten als dat Moxie nu nog steeds Signal 'maakt'.

Dus heb ik 'oorspronkelijke' toegevoegd.

PS Mijn vingers jeukten bij het schrijven van dit nieuwsartikel al om een alinea toe te voegen over zijn staat van dienst, bv ook grondlegger van Whisper, het Signal-protocol en daarmee e2e-encryptie bij oa WhatsApp.

Maar dat past niet echt bij een nieuwsartikel. Hm, misschien eens een portret over deze techtitaan schrijven??

• Privacyfreak
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09:16
@JaspB prima opgelost en eens, maar ik las het eerst alsof de maker(s) van Signal nu een tweede product lanceren onder de Signal-vlag. Oprichter zal hij altijd blijven, maker dubbelzinnig.

Een portret zou wel gaaf zijn! Ik vind het een bijzondere man. Ook waar hij soms mee bezig is op zijn instagram zoals een zwevend bed of drijvende sauna op het water. Ik ben dan ook benieuwd naar Confer! Dank voor het artikel want ik had er nog niet over gehoord