Groene schermonderdelen in Edge

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sngsc6
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-01 17:23
Goedendag,

Als ik Edge gebruik, om mijn camera's te bekijken, krijg ik beelden, die hoofdzakelijk groen-roze zijn. En ze in elkaar gedrukt.

Het zou met de driver te maken kunnen hebben, maar dat is het niet, omdat op een tweede (test) partitie, het wel goed werkt. En de drivers zijn gelijk.
Heb Edge helemaal opnieuw geïnstalleerd, maar niets hielp.
Ook heb ik met de hardwareversneller gespeeld; geen succes.

Wat kan hier het probleem zijn?

Beste antwoord (via F_J_K op 22-01-2026 18:11)

• sngsc6
Het probleem is opgelost, en lag dus aan de drivers.

Teruggegaan naar de vorige versie 31.0.101.5333 en de kleuren van de beelden van de camera's zijn weer normaal.
De oude driver was intel graphics 31.0.101.5763.

Toch iedereen bedankt voor het meedenken.

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:22

g0tanks

Moderator CSA
Werkt het in andere browsers zoals Chrome wel goed?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• sngsc6
g0tanks schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 21:11:
Werkt het in andere browsers zoals Chrome wel goed?
Kan ik helaas niet zeggen, omdat de camera's alleen te bekijken zijn in Edge (IE mode), of InternetExplorer. Beide hebben hetzelfde probleem.

In Chrome werkt het dus niet.

[ Voor 32% gewijzigd door sngsc6 op 16-01-2026 13:14 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:41

BCC

Installeer eens vlc - mogelijk is het een bijzondere codec

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• sngsc6
BCC schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 13:14:
Installeer eens vlc - mogelijk is het een bijzondere codec
Helaas werkt dit niet; het is een website, geen mediastream, die ik moet openen.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:41

BCC

Ja maar vlc installeert ook allemaal obscure codecs die je browser dan weer kan gebruiken

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dus eigenlijk zijn de camerabeelden enkel via hele oude browsers te bekijken want je noemt IE en IE mode.
Dan is of de applicatie die ertussen zit of de webinterface van de camera's eigenlijk te oud en onveilig en zou er eens nagedacht kunnen worden over vervanging. Misschien zit er wel iets van ActiveX tussen (brrr...)

Dat gezegd hebbende: hier is een manier om in Windows 11 toch nog IE naar voren te halen. Vervolgens kun je daar je beelden eens in proberen te bekijken.

plak onderstaande code in Notepad en sla het bestand op als StartIE.hta
Daarna klik je de hyperlink aan en presto

code:
1
<a href="about:blank" target="_">Start Internet Explorer</a>

• sngsc6
akimosan schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 14:37:

plak onderstaande code in Notepad en sla het bestand op als StartIE.hta
Daarna klik je de hyperlink aan en presto

code:
1
<a href="about:blank" target="_">Start Internet Explorer</a>
Helaas, een andere manier om IE te openen, met hetzelfde (groen-roze) resultaat.

• Butz0rs
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Welke camera, welke monitor, welk OS, wat bedoel je met partitie?

Misschien Dolby Vision / HDR dat niet goed weergegeven kan worden.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je in Edge eens de betreffende site openen, dan op F12 drukken (developer tools) en dan de tab "network" eens bekijken welke streams daar staan?
Maak eventueel een screenshot.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• sngsc6
Juup schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 15:51:
Kun je in Edge eens de betreffende site openen, dan op F12 drukken (developer tools) en dan de tab "network" eens bekijken welke streams daar staan?
Maak eventueel een screenshot.
Helaas zie ik geen streams:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYIwbamHdgEb1_rSR2BYqbimrEw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eFHNksCHZJyG5G5d9Q9velbd.jpg?f=user_large

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:16
Dat komt omdat je dat scherm opent nadat de pagina al is geladen. Nadat je dat scherm opent moet je de pagina opnieuw laden, dan krijg je wel data te zien.

The devil is in the details.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:22

g0tanks

Moderator CSA
Ik ben ondertussen ook benieuwd om welke camera / software het gaat. Kan je dat delen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Idd. Niet omdat we nieuwsgierig zijn (nou ja, dat misschien ook :P ) maar omdat er een redelijke kans is dat het ook zonder IE wel is te bekijken.
BCC schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 14:06:
Ja maar vlc installeert ook allemaal obscure codecs die je browser dan weer kan gebruiken
Sommige andere players misschien wel maar VLC? Bij mijn weten niet.

Al si VLC misschien wel te gebruiken om de stream zelf op te pakken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sngsc6
Hahn schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 16:09:
[...]

Dat komt omdat je dat scherm opent nadat de pagina al is geladen. Nadat je dat scherm opent moet je de pagina opnieuw laden, dan krijg je wel data te zien.
Helaas verandert er niets bij het herladen.

• sngsc6
g0tanks schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 16:09:
Ik ben ondertussen ook benieuwd om welke camera / software het gaat. Kan je dat delen?
Het gaat om Foscam camera's. Er is nieuwere software beschikbaar, maar daar heb ik weer andere problemen mee.
Soms moet ik terugvallen op IE, en dan is het handig, dat je ook ziet, wat er gebeurd.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welke? VZIW bieden sommige een RTSP-stream. En dan heb je geen browser nodig. Check anders de handleiding voor die stream.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • Beste antwoord

• sngsc6
Het probleem is opgelost, en lag dus aan de drivers.

Teruggegaan naar de vorige versie 31.0.101.5333 en de kleuren van de beelden van de camera's zijn weer normaal.
De oude driver was intel graphics 31.0.101.5763.

Toch iedereen bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1