Wachtwoord decrypten van Gnome Connection Manager?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views

Vraag

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Help! Heb een servertje (Ubuntu 24 LTS als user/1) waarvan het wachtwoord kwijt is. Heb van alles geprobeerd, maar kom er niet meer in. Behalve in Gnome Connection Manager waarmee ik altijd het beheer doe. De server staat in de lijst en het wachtwoord is ingevuld maar dan afgeschermd. In /.gcm staan 2 bestanden, gcm.conf en .gcm.key.

Als ik google, krijg ik geen antwoorden waar ik iets mee kan. Ben ook niet echt thuis in en/decryptie. Is er iemand die me een goede kant op kan helpen wat ik zou kunnen proberen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gnome Connection Manager

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
geen tickets gevonden die hierover gaan

==
hoi

Alle reacties

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-01 16:29

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Start de server in single user mode (rescue mode) en reset het wachtwoord?

Theo

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
Met een beetje mazzel staat het wachtwoord in gnome-keyring opgeslagen en kan je met Seahorse dat ding weergeven.

En anders idd met een rescue mode aan de slag.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Weet je ook echt 1000% zeker dat er überhaupt een wachtwoord op stond en je niet met een (ssh) key inlogt?

Voor het werkelijk wijzigen van een wachtwoord zijn genoeg guides te vinden online. Let tevens op https://tweakers.net/info...rden/huisregels/#regel-7:
Ook het kraken van beveiligingen is niet legaal.
We kunnen je daarom niet verder helpen, want we kunnen niet verifiëren of je ook echt de eigenaar bent van de genoemde server. Dit is nu een leermoment voor de toekomst door je inloggegevens altijd veilig op te slaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Dit topic is gesloten.