Apple Creator Studio

Pagina: 1
Acties:

• PietBeau
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01 13:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xpr4S27GrHFirXKvWO7VBi4GP4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VKP2g71PfsjmBvsN3cBoa0EX.png?f=fotoalbum_large

LINK

Apple introduces Apple Creator Studio, an inspiring collection of the most powerful creative apps
Final Cut Pro, Logic Pro, Pixelmator Pro, Motion, Compressor, and MainStage — plus new AI features and premium content in Keynote, Pages, and Numbers — come together in a single subscription

-------
Benieuwd wat dit betekent voor de mensen die Logic Pro en Final Cut al hebben gekocht qua AI features.
Daarnaast ook nieuwsgierig wanneer dit naar de EU komt (en voor welke prijs...)

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:10
Ik begrijp niet zo goed waarom Pages, Keynote en Numbers ook in de pakket zitten. Voor een aantrekkelijke prijs zou ik best wel wat AI-features voor die apps af willen nemen, maar dan heb ik de rest toch niet nodig?

Have you tried turning it off and on again?

• raptor695
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:31
Op hun productpagina staat een uitgebreide FAQ. Hieronder een paar vraag-en-antwoorden:
Which apps are included in Apple Creator Studio?
Apple Creator Studio gives subscribers access to a suite of creative apps designed for video, music, and image editing and creation. You can make videos in Final Cut Pro, Motion, and Compressor, produce music in Logic Pro and MainStage, and edit photos or graphics in Pixelmator Pro. And while Keynote, Pages, Numbers, and Freeform remain free for everyone, an Apple Creator Studio subscription offers premium templates, a library of high-quality, royalty-free photos and graphics, and powerful intelligence features.1
Can I still use my existing versions of Final Cut Pro, Logic Pro, Pixelmator Pro, MainStage, Motion, and Compressor?
Yes. If you already own Final Cut Pro, Logic Pro, Pixelmator Pro, MainStage, Motion, or Compressor, you can continue using them. These standalone Mac apps are also available for one-time purchase and redownload from the App Store, so you can keep working with the tools you have.
Will I still be able to use Keynote, Pages, Numbers, and Freeform for free?
All the projects and content you create with an active subscription to Apple Creator Studio — including any images you generate or add from the Content Hub — remain licensed in the context of your original creation.

Projects in Final Cut Pro, Logic Pro, and Pixelmator Pro remain on all your devices, and you can copy or share them to any other device. To open or edit a project, you need to be an active subscriber. Keynote, Pages, Numbers, and Freeform documents remain unchanged and can be edited; however, no new edits using paid features will be possible.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:36
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:03:
Ik begrijp niet zo goed waarom Pages, Keynote en Numbers ook in de pakket zitten. Voor een aantrekkelijke prijs zou ik best wel wat AI-features voor die apps af willen nemen, maar dan heb ik de rest toch niet nodig?
Ik hoop vooral niet dat ze de iWork apps gaan uitkleden zodat je naar een abonnement toe moet.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik begrijp helemaal niets van deze bundel. Pages en Final Cut Pro samen? Sowieso een abonnement is echt super kut. Al die opmerkingen dat het weinig kost en dat het bang for buck is. Ja ja. Netflix was in het begin ook goedkoop.
Hopelijk blijven de stand alone apps lang bestaan. Maar ik houd mijn hart vast dat ze de verkuttificatie gaan starten. Eerst blijft het werken. Daarna krijg je geen features meer (komen allemaal achter een betaalmuur). Dan krijg het geen updates meer. En dan is er een nieuwe versie van macOS en zijn de apps dood.

• Gr4mpyC3t
iAR schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:52:
Ik begrijp helemaal niets van deze bundel. Pages en Final Cut Pro samen? Sowieso een abonnement is echt super kut. Al die opmerkingen dat het weinig kost en dat het bang for buck is. Ja ja. Netflix was in het begin ook goedkoop.
Hopelijk blijven de stand alone apps lang bestaan. Maar ik houd mijn hart vast dat ze de verkuttificatie gaan starten. Eerst blijft het werken. Daarna krijg je geen features meer (komen allemaal achter een betaalmuur). Dan krijg het geen updates meer. En dan is er een nieuwe versie van macOS en zijn de apps dood.
Waarheid ligt ergens in het midden.

Als ze creators willen behouden dan ondersteunen ze netjes de apps die eenmalig aangekocht zijn. Dat heeft Apple al bevestigd en hebben ze ook wel bewezen met andere software de afgelopen jaren.

Voor de professionals die geld verdienen met deze spullen is €130 per jaar peanuts, maar daar kan je nog redeneren dat zij deze additionele functies ook handig in gaan zetten.

Neemt niet weg dat een abonnementsvorm gewoon klote is. :+

• iAR
  • Niet online

iAR

Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:00:
Als ze creators willen behouden dan ondersteunen ze netjes de apps die eenmalig aangekocht zijn. Dat heeft Apple al bevestigd en hebben ze ook wel bewezen met andere software de afgelopen jaren.

Voor de professionals die geld verdienen met deze spullen is €130 per jaar peanuts, maar daar kan je nog redeneren dat zij deze additionele functies ook handig in gaan zetten.

Neemt niet weg dat een abonnementsvorm gewoon klote is. :+
Bewezen? Door Aperture abrupt te stoppen en noemen dat foto’s het ook kan? Final Cut Pro op iPad al als abonnement te verkopen.

Als ik een van die apps wil, betaal ik dus voor andere apps ook. Dát is gewoon het kutte van abonnementen.

• Gr4mpyC3t
iAR schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 22:25:
[...]

Bewezen? Door Aperture abrupt te stoppen en noemen dat foto’s het ook kan? Final Cut Pro op iPad al als abonnement te verkopen.

Als ik een van die apps wil, betaal ik dus voor andere apps ook. Dát is gewoon het kutte van abonnementen.
Hier een lijstje van software dat je met een eenmalige aankoop (al jaren) verzekerd van continue updates en ondersteuning:
  • Final Cut Pro (Mac)
  • Logic Pro (Mac)
  • Motion (Mac)
  • Compressor (Mac)
En dan hebben we nog Pixelmator Pro en niet te vergeten alle productiviteitsapps die eerder een smak geld kostten, maar nu al jaren gratis te downloaden is voor wie dat wil.

Kijk, ik ben het met je eens over dat nieuwe abonnement (en dat heb ik ook al in eerdere reactie gezegd), maar je krijgt het er bij mij niet doorheen dat Apple niet genereus is met het aanbieden van nieuwe versies en ondersteuning voor apps die je misschien jaren geleden hebt gekocht.

• iAR
  • Niet online

iAR

Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 22:53:
Hier een lijstje van software dat je met een eenmalige aankoop (al jaren) verzekerd van continue updates en ondersteuning:
  • Final Cut Pro (Mac)
  • Logic Pro (Mac)
  • Motion (Mac)
  • Compressor (Mac)
En dan hebben we nog Pixelmator Pro en niet te vergeten alle productiviteitsapps die eerder een smak geld kostten, maar nu al jaren gratis te downloaden is voor wie dat wil.

Kijk, ik ben het met je eens over dat nieuwe abonnement (en dat heb ik ook al in eerdere reactie gezegd), maar je krijgt het er bij mij niet doorheen dat Apple niet genereus is met het aanbieden van nieuwe versies en ondersteuning voor apps die je misschien jaren geleden hebt gekocht.
Zeker. En goedkoop ook nog eens. Maar de vraag is wel: hoe lang blijven deze apps voor een fixed price nog werken. En waarom gaat Apple ineens over van een prima fixed price naar abonnementsvorm?
Pagina: 1