Vraag

• jamo48
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 25-01 22:58
Mijn vraag
Hallo, ik heb op 8-maart-2025 een nieuw Logitech G915 X keyboard gekocht.
Ik had hiervoor het keyboard Logitech G915 gekocht, die ik helaas aan iemand geschonken heb :-(
Mijn probleem, als ik aan het typen ben worden er steeds dubbele karaktertekens geplaatst,
bijjvvoorbeeld, zoals nu hier voor, de v is helemaal populair om dubbel getypt te worden.
bijvoorbeeld hierboven is gewoon spontaan getypt, 2x een j en 2x een v teken?

Ik zou het keyboard graag willen terugsturen, ik kan er zo niet mee werken omdat ik steeds
woorden moet corrigeren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 en een snelle computer.
Motherboard: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING
Graphic chart: NVIDIA RTX 4070 Ti 12GB
CPU: Intel Core i9 13900K – 3.0Ghz 13e generation

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb er veel over nagedacht, maar ik weet niet wat ik eraan doen kan?

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:23
Lijkt op een G915X probleem:

https://www.reddit.com/r/...x_lightspeed_double_type/

Er schijnen wel houtje toutje oplossingen te zijn:

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

Maar persoonlijk zou ik hem gewoon terugsturen.

• jamo48
Dank je wel corporalnl :-)

[ Voor 76% gewijzigd door jamo48 op 19-01-2026 16:49 ]

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:26

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

jamo48 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:35:
Je kunt nergens terecht met je klachten.
Je hoort contact op te nemen met de verkoper, het toetsenbord lijkt mij normaal onder garantie te vallen gezien de aankoopdatum in maart 2025. Wat heb je tot nu al geprobeerd?
Ik wil nu nooit geen goekope Lochitech rotzooi meer hebben.
Ik wil het niet "goedkoop" noemen - wat is de reden dat jij bijna 180 euro over hebt voor een toetsenbord?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:39

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

jamo48 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:35:
Dank je wel corporalnl :-)
Het is erg jammer maar Logitech is gewoon een waardeloos merk.
Je kunt nergens terecht met je klachten.
Ik wil nu nooit geen goekope Lochitech rotzooi meer hebben.
Je kunt dat "goedkoop" wel weglaten. Lijkt sowieso een standaard Logitech issue te zijn, heb het met meerdere modellen gehad, van goedkoop tot ~€200. Met dat verschil dat die allemaal ruim na verstrijken garantie de issues begonnen te vertonen. De jouwe zit nog (ruim) binnen garantie, dus ik zou 'm linea recta bij de winkel inleveren

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-02 17:16
Dit is inderdaad een typisch logitech mech switch probleem. De leafs zijn van wat mindere kwaliteit, ik vermoed dat ze relatief snel oxideren. Hierdoor krijg je dubbele aanslagen, want als de switch half is ingedrukt, zorgt de oxidatie ervoor dat het contact net niet stabiel is. De "oplossing" daarvoor is een langere debounce, zoals te zien is in de Reddit post. Maar de echte oplossing zou natuurlijk zijn om betere leafs te hebben die niet oxideren. Muizen hebben vaak hetzelfde probleem.

Gezien de leeftijd moet dit binnen garantie kunnen worden terug gebracht.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Dit probleem is al van jaaaaaaaaren. Mijn G810 had dit al, de voorganger daarvan regende het al dit soort klachten bij en nu blijkbaar nog.

Zoals al meermaals genoemd is je hebt nog garantie, maak er gebruik van :)
Na de garantieperiode kun je fluiten naar enige support van Logitech, coulance of non-conformiteit doen ze niet aan hoe duur je spullen ook waren :(

Gabriël AM5

• jamo48
Geacht tweakers forum,
Ik heb een paar dagen geleden via de chatbot van Logitech G915 X gevraagd of er een oplossing voor dubbele karakters is, als antwoord werdt mij gevraagd om de toetsen voorzichtig met lucht af te blazen.
Zelf heb ik geen luchtblazer, maar toen heb ik de stofzuiger gebruikt, eerst de stroom eraf, toen het toetsenbord omgedraaid, en daarna van onderen alle toetsen goed afgezogen (ik heb een mondstuk met een zeef), ook nog even voorzichtig de onderkant van het toetsenbord afgeklopt, en weer gezogen.

Nadat ik een paar dagen geleden het Logitech G915 X toetsenbord weer aangesloten heb zijn er geen dubbele karakters meer ontstaan.

Dus langs deze weg wil ik al mijn LELIJKE BEWOORDINGEN over het Logitech G915 X toetsenbord weer TERUGTREKKEN.

Voor de rest was en is het een fantastisch mooi toetsenbord, met mooie heldere kleuren, en met de 9 zeer handige G-toetsen.
Ik ben blij dat het toetsenbord voor mij weer goed bruikbaar is, en nu gelukkig weer zonder dubbele aanslagen.

Jamo48

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:08

sapphire

Die-hard pruts0r

jamo48 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:10:
Geacht tweakers forum,
Ik heb een paar dagen geleden via de chatbot van Logitech G915 X gevraagd of er een oplossing voor dubbele karakters is, als antwoord werdt mij gevraagd om de toetsen voorzichtig met lucht af te blazen.
Zelf heb ik geen luchtblazer, maar toen heb ik de stofzuiger gebruikt, eerst de stroom eraf, toen het toetsenbord omgedraaid, en daarna van onderen alle toetsen goed afgezogen (ik heb een mondstuk met een zeef), ook nog even voorzichtig de onderkant van het toetsenbord afgeklopt, en weer gezogen.

Nadat ik een paar dagen geleden het Logitech G915 X toetsenbord weer aangesloten heb zijn er geen dubbele karakters meer ontstaan.

Dus langs deze weg wil ik al mijn LELIJKE BEWOORDINGEN over het Logitech G915 X toetsenbord weer TERUGTREKKEN.

Voor de rest was en is het een fantastisch mooi toetsenbord, met mooie heldere kleuren, en met de 9 zeer handige G-toetsen.
Ik ben blij dat het toetsenbord voor mij weer goed bruikbaar is, en nu gelukkig weer zonder dubbele aanslagen.

Jamo48
Dit is dus wel een tijdelijke oplossing dus pas op dat je dit niet keer op keer krijgt tot je garantie verlopen is.

Als je na een aantal maanden dit al hebt is dat gewoon niet goed, ik heb mechanische borden die al jaren dagelijks gebruikt worden waarbij dit niet is gebeurd. Het hoort niet nog los van de prijs van het bord.

Gabriël AM5

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-02 13:19
Idem hier. CM Storm QuickFire Pro uit 2013. Tot de dag van vandaag geen issues.

Al is de kwaliteit van veel producten de laatste jaren echt om te huilen, dus denk niet dat dit alleen bij Logi ligt.
Pagina: 1