Toon posts:

toch nog een probleem bij ecsk7s5a

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pas in elkaar gezette compu loopt goed. Windows staat erop etc.
Maar vandaag wou ik eens gaan expirimenteren met het aanmaken van een partitie toen ik op het volgende probleem stuitte: Hoewel in het bios de floppydrive keurig vermeld staat krijg ik toch een waarschuwing dat de floppydrive niet in gebruik is. Voor zover ik weet en vergeleken heb met mijn andere compu zit alles goed.
Dus: Wat nou weer??

Verwijderd

Fdd kabel er wel goed ingestopt ? Fdd controller wel aangezet in de BIOS ?

Suc6 !

Verwijderd

Topicstarter
oke, heb dat even nagelopen:

In het bios vind ik maar 2 opmerkingen waarin het woord floppy in voorkomt en dat zijn floppy drive swap en floppy drive seek die beiden op disbled staan en volgens de handleiding ook zo ingesteld behoren te zijn.

Via apparaatbeheer naar standaar-ddiskettestationcotroller geggan en daar staat dat dit correct werkt.

Nog even: wanneer ik bij start--->uitvoeren kijk staat a: er niet bij. Wellicht komt dit omdat dit een gloednieuwe compu is.

Wanneer er een floppy in gaat en ik doe A: dan staat er:
(of wanneer er data naar een floppy geschreven moet worden zoals de aanmaak van een windows boot diskette)

geen toegang tot A:\
A: Het apparaat is niet klaar.

Hulp pleazze

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Weet je zeker dat je goede (en geformatteerde) diskettes gebruikt?
Anders: check of je wel een floppy-kabel hebt gebruikt, die zijn nl anders dan ide-kabels. Floppy-kabel is smaller en heeft, voor 'ie de drive ingaat, een "twist", dwz dat een aantal aders omgedraaid zijn. Check of je drive ook op "master" staat, dit kan haast niet fout staan, maar je weet nooit. Als 'ie op slave staat is het nl drive B:.
Als in je bios-setup bij "Standard CMOS setup" je drive A: vermeld staat als 3 1/2" 1,44MB, dan is hij iig herkend door je mobo. Als hij na dit alles nog niet werkt, kan ik maar één ding bedenken: kapot :(

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
je fdd kabel heeft 2 aansluiting, de 'laatste' daar moet ie aan zitten, en zorg er wel voor dat de roode draad aan de kant van de 1e aansluiting van je fdd zit (meestal andere kant dan je ide apparaten)

Verwijderd

Topicstarter
Jongens..
HARTELIJK BEDANKT!!!

opnieuw een probleem perfect opgelost!

Wat was nou het probleem: wrs zat de kabel er inderdaad verkeerd in maar...ik had een rounded kable gekocht waar niet zo'n rode rand bij zit. Er zitten wel wat rode draadjes, maar niet eens zozeer aan de zijkant. Ook het verspringen van de draadjes is zeer slecht te zien.

maar in ieder geval: HIJ DOET HET WEER!!
Pagina: 1