Koopadvies oortjes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• kasper_vh
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 13-01 01:35
Hoi allemaal,

Ik wil voor mijn vriendin oortjes kopen. Mijn budget is ~€200 en de oortjes zijn voornamelijk bedoelt voor muziek luisteren en bellen. De focus ligt dus voornamelijk op goede geluidskwaliteit maar eventuele extra functies zijn altijd mooi meegenomen (maar dus zeker geen must). Ik ben zelf niet thuis in geluidsapparaten dus vandaar dat ik het hier vraag.

Kunnen jullie mij misschien op weg helpen?

Groet,
Kasper

Alle reacties

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin hier eens: Best Buy Guide: Beste draadloze oortjes

Maar laat haar zelf kiezen en passen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:14
Wel goed om te weten welke apparatuur ze gebruikt. Als dat van Apple is dan hoef je niet verder te kijken dan Airpods Pro 2 of 3

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 13-01-2026 08:23 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
eerst dit even proberen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHaVMV6zb-EuUlydlNDI69OWALA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DLDnx2L5pghmt5vRT08DO6A2.png?f=fotoalbum_large

als het niet bevalt kan je altijd nog meer geld uitgeven

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:12
Prisma16 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:33:
eerst dit even proberen
[Afbeelding]

Die goedkope dingen bevallen meestal niet, pay peanuts, expect monkeys.
Alle waar is naar z'n geld.

Meestal is de batterijduur van die dingen om te huilen, net als het geluid.

Die dingen die op de originele Airpods lijken vallen ook snel uit je oren, ook irritant

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieT op 13-01-2026 09:19 ]

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:12
Hulleman schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:23:
Wel goed om te weten welke apparatuur ze gebruikt. Als dat van Apple is dan hoef je niet verder te kijken dan Airpods Pro 2 of 3
Dat zou ik niet zo stellig zeggen.

Ik gebruik een iPhone met Sony WF1000-XM5's.
Omdat die bij mij lekker zitten, in tegenstelling tot de Airpods van Apple.

Apple koppelt prima met koptelefoons van andere merken.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

kasper_vh schreef op maandag 12 januari 2026 @ 23:29:
Hoi allemaal,

Ik wil voor mijn vriendin oortjes kopen. Mijn budget is ~€200 en de oortjes zijn voornamelijk bedoelt voor muziek luisteren en bellen. De focus ligt dus voornamelijk op goede geluidskwaliteit maar eventuele extra functies zijn altijd mooi meegenomen (maar dus zeker geen must). Ik ben zelf niet thuis in geluidsapparaten dus vandaar dat ik het hier vraag.

Kunnen jullie mij misschien op weg helpen?

Groet,
Kasper
Beste @kasper_vh Welkom op het forum van Tweakers.🙂

Je vraag om hulp is begrijpelijk, maar we verwachten van iedereen ook altijd een stukje eigen inzet. Dat betekent bijvoorbeeld dat je zelf alvast voorwerk doet door reviews te lezen, producten in winkels uit te proberen, etc. en daarover gerichte vragen te formuleren en dat je vervolgens het format dat je te zien kreeg bij het openen van je vraag zo goed mogelijk invult. Dat helpt andere forumleden om je zo goed en gericht mogelijk te adviseren.

Dit vragen we niet van je om je te plagen, maar om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van vraag en antwoord zo hoog mogelijk blijft en er daardoor voor te zorgen dat je sneller, beter passende antwoorden krijgt. Klik daarom bovenaan je bericht op 'wijzig', kopieer onderstaande format daarnaartoe en vul het zo uitgebreid mogelijk in. Hoe beter je je wensen, overwegingen en zoektocht beschrijft, hoe meer je zult hebben aan de adviezen die volgen.
Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:30

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Prisma16 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:33:
eerst dit even proberen
[Afbeelding]

Sorry maar aan iemand die aangeeft dat geluidskwaliteit belangrijk is, ga je dit toch niet serieus aanbevelen? Voor dat geld krijg je gewoon troep. Ja er komt geluid uit, maar als je twee deksels tegen elkaar aan slaat heb je ook geluid...
Leuk voor een puber die alleen naar "muziek" luistert van rapper Sjors, Boef of andere oor-diarree wellicht.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Hulleman schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:23:
Genoeg alternatieven hoor die prima werken. AirPods zijn zeker niet voor iedereen geschikt. Andersom zou ik AirPods never met Android matchen want helaas heeft Apple diverse functies waaronder iets essentieels als updates gelocked voor Apple devices.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Het vinden van de juiste oordopjes is een zeer lastige queste. Zeker omdat er diverse soorten earbuds zijn qua pasvorm. Dat is iets waar ik zelf heel erg last mee heb helaas. Ik raad aan om zoals hierboven gezegd even de bbg er bij te pakken maar ook nog even wat andere sites te pakken zoals bijvoorbeeld Rtings en Whathifi. Kies in eerste instantie een site waar je evt kan retourneren mocht de pasvorm/geluid toch heel erg tegenvallen. Denk aan Amazon, Bol.com.

Zelf schieten mij deze exemplaren te binnen:

Bose Quiet comfort Ultra G2:
+Topklasse ANC
+Pasvorm wordt vaak als prettig ervaren
+Vrij mainstream geluid
-Connectiviteits issues
-Connectiviteits problemen schijnen nog wel eens voor te komen.

Sony XM5:
+Topklasse ANC
+LDAC
-Connectiviteits problemen
-Schuimrubber oordopjes schijnen niet fijn te zijn

Denon Perl Pro
+Subliem geluid na doen gehoortest via de app
+Aptx Lossless + andere codecs
+Meerdere opzetstukjes + fins
+Comfort
-Design is niet mainstream, grote knoop

Dat zijn er 3 om mee te starten in je zoektocht.

Je kan ook eens kijken bij Soundcore op de website. Zitten oordopjes bij met een goede prijs/kwaliteit verhouding en hebben ook een retour beleid van 30 dagen. Zou je bijvoorbeeld ook kunnen doen als je twijfelt tussen verschillende soorten vormgeving om dit te testen.

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Tweakriez schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:44:
[...]

Sorry maar aan iemand die aangeeft dat geluidskwaliteit belangrijk is, ga je dit toch niet serieus aanbevelen? Voor dat geld krijg je gewoon troep. Ja er komt geluid uit, maar als je twee deksels tegen elkaar aan slaat heb je ook geluid...
Leuk voor een puber die alleen naar "muziek" luistert van rapper Sjors, Boef of andere oor-diarree wellicht.
Ik heb een objectieve test waar dit uit zou blijken nog nergens kunnen vinden.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Prisma16 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:50:
[...]

Ik het een objectieve test waar dit uit zou blijken nog nergens kunnen vinden.
Ga jezelf gerust voor de gek houden door te denken dat je voor 7 euro enige vorm van kwaliteit mag verwachten. :) Maar als het voor jou goed genoeg is, prima toch! Overigens is het naar mijn mening ook zeker niet zo dat je perse honderden euro's hoeft uit te geven voor een goed geluid. Hoe hoger je komt qua prijs hoe meer diminishing returns.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:14
Tweakriez schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:45:
[...]
Andersom zou ik AirPods never met Android matchen want helaas heeft Apple diverse functies waaronder iets essentieels als updates gelocked voor Apple devices.
Maar dat adviseert hier ook niemand ;)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-01 12:25
Ik heb zelf meerdere BT audio materialen van Soundcore / Anker. Zijn niet zo heel duur, accu duur is briliant en ik vind persoonlijk de kwaliteit echt prima.
In ears heb ik A40 en A3i. Met name de A40 zijn erg fijn.
Pagina: 1