Heb sinds een maand 5x mitsubishi hr25vf aircos hangen om te koelen en verwarmen .
Allemaal single splits .
Heb ook ineens zonnepanelen laten plaatsen om het verbruik wat te dempen .
Het verbruik op zich valt reuze mee , zelf met de vriesdagen kom ik niet boven de 20kwh per dag voor het gehele huis te verwarmen incl huishoudelijk elec gebruik .
Eens op temperatuur verbruiken de aircos ongeveer 250w per stuk .
Zonnepanelen brengen niet zoveel op nu dus is niet mee gerekent .
Heb me een homewizard p1 aangekocht om wat te kunne opvolgen .
Nu komt het , ik heb dit al een paar x getest , telkens als ik de stand van de airco fans op 1 zet verbruikt hij meer dan op stand 4 , alsook dat 1 meer dan 2 verbruikt en 2 meer dan 3 enz
Je zou toch juist andersom verwachten . Voor alle duidelijkheid , tijdens deze testen bleef de ingestelde temp gelijk . Enkel de fan stand werd aangepast .
Iemand hier een logishe uitleg voor ??
Mvg
Allemaal single splits .
Heb ook ineens zonnepanelen laten plaatsen om het verbruik wat te dempen .
Het verbruik op zich valt reuze mee , zelf met de vriesdagen kom ik niet boven de 20kwh per dag voor het gehele huis te verwarmen incl huishoudelijk elec gebruik .
Eens op temperatuur verbruiken de aircos ongeveer 250w per stuk .
Zonnepanelen brengen niet zoveel op nu dus is niet mee gerekent .
Heb me een homewizard p1 aangekocht om wat te kunne opvolgen .
Nu komt het , ik heb dit al een paar x getest , telkens als ik de stand van de airco fans op 1 zet verbruikt hij meer dan op stand 4 , alsook dat 1 meer dan 2 verbruikt en 2 meer dan 3 enz
Je zou toch juist andersom verwachten . Voor alle duidelijkheid , tijdens deze testen bleef de ingestelde temp gelijk . Enkel de fan stand werd aangepast .
Iemand hier een logishe uitleg voor ??
Mvg