Hey iedereen,
Ik ben bezig met mijn allereerste pc‑build. Ik heb tot nu toe alleen op laptops gespeeld en ik weet nog niet superveel over pc‑onderdelen. Ik zou graag feedback willen over of deze build de komende jaren goed mee kan. Mijn doel is om zware AAA‑games op 1080p en 1440p op minimaal medium instellingen te kunnen spelen.
Mijn budget is ongeveer €850, ik heb gene merk voorkeuren. Ik gebruik waar mogelijk tweedehands onderdelen. Ik zal de 2×8GB DDR4‑RAM en een 1TB SSD van mijn broertje gebruiken, totdat ik goede tweedehands deal vind. Ik heb verder geen andere onderdelen en de pc komt in een normale slaapkamer te staan.
Onderdelen:
CPU: AMD Ryzen 7 5700X (tray) – €149,75
GPU: AMD Radeon RX 6800 16GB – €270 (tweedehands)
Moederbord: ASUS ROG STRIX B550‑F GAMING WIFI II – €139
Voeding: Cooler Master MWE Gold 750 V3 (non‑modular) – €79
CPU‑koeler: Thermalright Burst Assassin 120 SE ARGB – €27
Behuizing: MONTECH X3 Mesh (Wit) – €58,08
Ik heb ook een paar vragen:
Is het moederbord een goede keuze voor deze CPU en GPU?
Is de voeding betrouwbaar genoeg voor deze setup?
Kan ik deze build in de toekomst upgraden zonder alles te hoeven vervangen?
Alvast bedankt.
Ik ben bezig met mijn allereerste pc‑build. Ik heb tot nu toe alleen op laptops gespeeld en ik weet nog niet superveel over pc‑onderdelen. Ik zou graag feedback willen over of deze build de komende jaren goed mee kan. Mijn doel is om zware AAA‑games op 1080p en 1440p op minimaal medium instellingen te kunnen spelen.
Mijn budget is ongeveer €850, ik heb gene merk voorkeuren. Ik gebruik waar mogelijk tweedehands onderdelen. Ik zal de 2×8GB DDR4‑RAM en een 1TB SSD van mijn broertje gebruiken, totdat ik goede tweedehands deal vind. Ik heb verder geen andere onderdelen en de pc komt in een normale slaapkamer te staan.
Onderdelen:
CPU: AMD Ryzen 7 5700X (tray) – €149,75
GPU: AMD Radeon RX 6800 16GB – €270 (tweedehands)
Moederbord: ASUS ROG STRIX B550‑F GAMING WIFI II – €139
Voeding: Cooler Master MWE Gold 750 V3 (non‑modular) – €79
CPU‑koeler: Thermalright Burst Assassin 120 SE ARGB – €27
Behuizing: MONTECH X3 Mesh (Wit) – €58,08
Ik heb ook een paar vragen:
Is het moederbord een goede keuze voor deze CPU en GPU?
Is de voeding betrouwbaar genoeg voor deze setup?
Kan ik deze build in de toekomst upgraden zonder alles te hoeven vervangen?
Alvast bedankt.