Mijn zusje heeft een huis gekocht met in de keuken een 10 jaar oude Etna EEK260VA inbouw koelkast/vriescombi.
Gisteren was ik met mijn Flir-warmtecamera bij haar langs om de isolatie van het huis te checken.
Voor de 'lol' ook haar koelkast gecheckt van binnen. Bleek daar een hotspot over een groot gedeelte van de koelkast te zijn waar de binnenkant van de koelkast 40 graden is
Koelkast leeggehaald om het totaal in beeld te krijgen:
:strip_exif()/f/image/mTmA5hSzjyvLVch7XQGBoHaZ.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/kMgiMnbCFEn8SgYmoDOpT73v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rpp7K9qJltdoyQiqMzRBNwqn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kZdxketfYhCuk99z2iIDuVWm.jpg?f=fotoalbum_large)
Rechtboven werkt prima, de achterwand vriest daar enkele graden. Vervolgens heb je die balk van 40 graden. Daaronder is de achterwand voor een groot deel 10~15 graden.
Het ontbrak me aan tijd om de koelkast uit te bouwen en de situatie op de achterkant te bekijken.
Wat veroorzaakt zoiets, dat een koelkast juist gaat verwarmen in plaats van koelen?
Is dit een gevalletje direct een nieuwe koelkast kopen? De vriezer doet het wel goed.
Gisteren was ik met mijn Flir-warmtecamera bij haar langs om de isolatie van het huis te checken.
Voor de 'lol' ook haar koelkast gecheckt van binnen. Bleek daar een hotspot over een groot gedeelte van de koelkast te zijn waar de binnenkant van de koelkast 40 graden is
Koelkast leeggehaald om het totaal in beeld te krijgen:
:strip_exif()/f/image/mTmA5hSzjyvLVch7XQGBoHaZ.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/kMgiMnbCFEn8SgYmoDOpT73v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rpp7K9qJltdoyQiqMzRBNwqn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kZdxketfYhCuk99z2iIDuVWm.jpg?f=fotoalbum_large)
Rechtboven werkt prima, de achterwand vriest daar enkele graden. Vervolgens heb je die balk van 40 graden. Daaronder is de achterwand voor een groot deel 10~15 graden.
Het ontbrak me aan tijd om de koelkast uit te bouwen en de situatie op de achterkant te bekijken.
Wat veroorzaakt zoiets, dat een koelkast juist gaat verwarmen in plaats van koelen?
Is dit een gevalletje direct een nieuwe koelkast kopen? De vriezer doet het wel goed.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
/f/image/vT4akO6rUFzhIzqMz3quUn5O.png?f=fotoalbum_large)