Toon posts:

KT7A problemen met 1GB RAM

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 GB RAM (2x256, 1x512, alles Dane-Elec) in m'n KT7A-RAID zitten. Dat werkt perfect, totdat ik een DivX'je wil spelen, of ik ook maar iets anders doe wat enigszinds met 3D te maken heeft, dan heb ik blauwe schermen, of het hangt gewoon.

M'n RAM reepjes zijn niet stuk, dat heb ik net getest, en het is ook geen driver probleem. Als ik er 512MB uit haal (maakt niet uit welke reepjes) doen games en DivX het ineens perfect.

Ook een paar reepjes omwisselen heeft als enige effect dat ik geen blauw scherm meer krijg maar dat het gewoon helemaal hangt.... :(

Iemand ideeen wat hieraan te doen is?

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ja een paar modules eruit laten
mischien kunnen ze niet goed samen werken

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Zet de "Delay DRAM Read Latch" eens op 1,0ns of 1,5ns. Als er veel banks vol zitten dan kan dat heel veel uitmaken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Welk OS heb je dan? WinMe kan toch niet goed tegen grootte hoeveelheden geheugen? :?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 19 september 2001 21:20 schreef eXistence het volgende:
Welk OS heb je dan? WinMe kan toch niet goed tegen grootte hoeveelheden geheugen? :?
Klopt, maar ik neem aan dat iemand met 1GB toch wel Windows 2000/XP draait? :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 21:22 schreef Exirion het volgende:

[..]

Er lopen rare mensen rond op deze wereld! :D

• Abbadon
  • Laatst online: 16-08 23:05
Drive strength van je ram verhogen? Heb begrepen dat dat wel eens wil helpen met veel DIMM's dan wel MB's op zo'n VIA bord.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter

Er lopen rare mensen rond op deze wereld! :D
LOL, Helemaal mee eens, maar ik draai inderdaad toch echt wel Win 2000 hoor :). (Zit eraan te denken XP te installeren maar heb daar niet zoveel zin in omdat Win2k er net opnieuw opstaat)

Ik ga *nu* kijken of die Delay DRAM Read Latch iets uitmaakt....

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 19 september 2001 21:36 schreef Blade het volgende:
(Zit eraan te denken XP te installeren maar heb daar niet zoveel zin in omdat Win2k er net opnieuw opstaat)
Sinds ik XP draai wil ik absoluut niet meer terug naar Windows 2000 *D

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op woensdag 19 september 2001 21:37 schreef Exirion het volgende:

[..]

idd Exirion, er gaat een wereld voor je open, je toekomst zal veranderen, je leven zal niet meer hetzelfde zijn na een installatie van dat geweldige OS *D

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 21:37 schreef Exirion het volgende:

[..]

Same here! Vooral nu ze het ook bij ons op school gaan istalleren! :9

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:04

reiker

dan jij!

Op woensdag 19 september 2001 21:12 schreef Blade het volgende:
Ik heb 1 GB RAM (2x256, 1x512, alles Dane-Elec) in m'n KT7A-RAID zitten.
(...)
denk je misschien ook niet van, hmm, 1GB aan ram, dat is eh, een *klein* beetje veel ? goed, ik geef toe, ik heb ook 512 megs ingeprikt, maar dat is voor zware grafische toepassingen enzo... ik houd van spelen met 3d studio max weetje...
maarreh, geen offensief enzo hoor, ik vinnet heel prettig voor je dat je het kan betalen :)

Zo gezegd, zo gedaan.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:) ik doe ook graphics.. = ook 1 gig ram :PPPP

maar... wa dacht je dat 512 mb.. is dat dan sdram of ddr??

en trouwens.. 512mb is vaak buffered ram en 256unbuffered..dat gaat niet samen tot zover ik weet...

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 21:56 schreef reiker het volgende:

[..]

denk je misschien ook niet van, hmm, 1GB aan ram, dat is eh, een *klein* beetje veel ? goed, ik geef toe, ik heb ook 512 megs ingeprikt, maar dat is voor zware grafische toepassingen enzo... ik houd van spelen met 3d studio max weetje...
maarreh, geen offensief enzo hoor, ik vinnet heel prettig voor je dat je het kan betalen :)
net alsof het geheugen zo duur is. Kost geen drol meer tegenwoordig >:)

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Idd.. 1 GB Geheugen is nu net zo duur als 128 MB ander half jaar terug..

Maar buiten dat: het topic dwaalt een beetje af. Ik ben nl. wel benieuwd of meer mensen problemen hebben met 1 GB op een KT133(A) Chipset :).

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Topicstarter
maarreh, geen offensief enzo hoor, ik vinnet heel prettig voor je dat je het kan betalen
Dat vind ik idd ook wel redelijk chill :D. Dat het niet werkt is echter aanmerkelijk minder chill :'(. Ik heb geprobeerd de Delay DRAM Read Latch te verhogen, maar dat helpt niets.

Ik heb er nu 1 256MB reepje uitgehaald, en heb nu dus nog "maar" 786MB over en nu werkt het wel allemaal goed, geen crashes meer gehad. Maar dat is toch niet helemaal de oplossing die ik zocht..

Dus, zoals Burat zich al afvroeg, zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met 1GB+ RAM op een KT7A?
Pagina: 1