Verdieping verwarmen, extra thermostaat of andere optie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gms007
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:17
Mijn vraag
In ons huis hebben we op de hele begane grond vloerverwarming en in de woonkamer hangt de thermostaat (klokthermostaat Chronotherm Touch van Honeywell). Op zolder staat onze CV ketel (Atag TP28E00H). In de woonkamer hebben we geen enkel probleem en werkt alles perfect en constant. Daardoor slaat de CV echter wel eens af terwijl op de eerste verdieping (4 kamers met wandradiatoren en thermostaatknoppen) het nog wel eens te koud is omdat de CV niet aanslaat. Ik heb me verdiept in mogelijke oplossingen voor dit probleem maar ben er nog niet uit wat het handigst zou zijn en ik mis zelf wat kennis om een goede keuze te kunnen maken.

Mogelijke oplossingen waar ik aan dacht was een smart thermostaat met nieuwe radiatorknoppen zodat je elke ruimte apart kan instellen. Maar ik ben wat sceptisch om alles via een app te gaan doen (los van de investeringen van nieuwe thermostaat plus radiatorknoppen).

Zodoende dacht ik aan een extra thermostaat / thermostaten op de 1e verdieping (en dan het liefst draadloos, geen behoefte om weer leidingen te gaan frezen oid). Mijn vraag is of dit zomaar aangesloten kan worden op je CV, zijn er nog aanpassingen nodig qua leidingwerk, hoeveel thermostaten zou je eigenlijk extra kunnen plaatsen (zou theoretisch gezien je niet in elke kamer een thermostaat willen?)?

Kortom, een kleine shout out om mee te denken / hoe hebben jullie dit thuis geregeld om ditzelfde probleem te tackelen?

Alle reacties

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:50
Boven kouder dan beneden is de standaard in veel.huizen, mede door probleem dat jij beschrijft.

2 thermostaten gaat niks.worden want die werken tegen elkaar in. Zone-systeem kan wel maar kost minimaal 500 euro aan spulletjes als.je honeywell wilt.