Bugje in Pricewatch: Kan niet filteren op Ryzen AI Max+

Pagina: 1
Acties:

• Marijnus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:52
Ik probeer op categorie: Laptops te kijken welke laptops een chip uit de CPU Serie "AMD Ryzen AI MAX+" bevatten. Voordat je daar op klikt, geeft hij aan dat er 6 laptops zijn die hier aan voldoen (en dat klopt ook). Maar als je hem aan klikt, komt het vinkje bij "AMD Ryzen AI MAX" (niet-plus) te staan in plaats van de serie waar je op geklikt hebt. Vervolgens zijn er volgens de filter ineens 0 laptops met een AMD Ryzen AI MAX+.

Zou dat misschien kunnen komen omdat de <input> als value de naam de CPU-serie heeft en de boel vervolgens URL-encoded opgestuurd wordt? Tip van mij: altijd met (alfa)nummerieke IDs werken en nooit met namen ;)

PS. Ik gebruik Firefox op Windows 11. In Edge hetzelfde probleem.

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:08

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Marijnus Dit is een hele gekke bug. De code erachter is vrij simpel, aan de hand van de CPU naam wordt bepaald in welke serie deze zit. In dit geval gaat het om dit stukje code (is overigens geen 'echte' taal, maar echt iets voor intern gebruik met basis mogelijkheden):

code:
1
2
is_ryzen_ai_max = contains(cpu, "Ryzen AI MAX")
is_ryzen_ai_maxp = contains(cpu, "Ryzen AI MAX+")

En verderop doen we dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
if(is_ryzen_ai_maxp)
{
  return "AMD Ryzen AI MAX+"
}
if(is_ryzen_ai_max)
{
  return "AMD Ryzen AI MAX"
}

Bij het opmaken van deze code, hebben we er dus al voor gezorgd dat we eerst checken op de MAX+ en deze al dan niet teruggeven en daarna pas de 'gewone' MAX. Als jet het andersom zou doen, krijg je natuurlijk zowel MAX als MAX+ terug ;) Technisch gezien zou het ook goed moeten gaan, maar op de een of andere manier gaan de filters toch mis, op een manier die ik nog nooit heb gezien. Want de aantallen lijken wel te kloppen, maar bij het daadwerkelijk selecteren gaat het fout. Je ziet ook als je met de muis over de MAX+ optie gaat, normaal zou er een hele lichte highlight op het boxje ervoor moeten komen, maar die komt juist bij de MAX, waardoor blijkbaar de daadwerkelijke klik op MAX komt.

Ik verplaats het topic naar Stoute Bugs :)